logo
امروز : شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۳۴۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه خرمدره:

تصویب قانون اساسی بزرگترین سند مردم‌سالاری است

تصویب-قانون-اساسی-بزرگترین-سند-مردم‌سالاری-است
امام جمعه خرمدره گفت: تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان؛ بزرگترین سند مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» حجت‌الاسلام حسینعلی زاهدی‌پور در خطبه‌های این هفته نماز جمعه خرمدره اظهار داشت: فلسطینی ماندن عملیات طوفان‌الاقصی و شکست رژیم صهیونیستی در ایرانی جلوه دادن آن، خیزش جهانی حمایت از مظلومان فلسطینی را به دنبال داشت.

بیشتر بخوانید

وی افزود: قطعاً اگر دشمن می‌توانست جبهه مقابل خود را گسترده‌تر و شامل ایران، لبنان و ... جلوه دهد‌، این خیزش جهانی علیه رژیم صهیونیستی صورت نمی‌گرفت. 

امام جمعه خرمدره گفت: یکی از مهم‌ترین حمایت‌های معنوی مردم ایران با تدبیر رهبر عظیم الشأن و فرزانه انقلاب، تلقی صد در صد فلسطینی از طوفان‌الاقصی بود. این فرایند، سهل‌اندیشی کسانی را نشان داد که منتظر اعلام جنگ ایران یا حزب الله لبنان با رژیم صهیونیستی بودند.

وی با اشاره به سخنرانی سید حسن نصرالله، دبیر کل حزب الله لبنان در فلسطینی دانستن طوفان الاقصی و مبهم گذاشتن عمدی راهبردها و تاکتیک‌ها، نمودی از مدیریت راهبردی مقاومت بود، ادامه داد: حتی برخی دل‌سوزان نیز متوجه آن نشده و تلقی‌های غلطی مانند بی‌طرفی حزب الله از جمله این سهل‌اندیشی‌ها بود. 

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه بیش از یک ماه مقاومت فلسطینی در برابر ظلم و جنایت‌ صهیونیست‌ها و عدم اعلام صریح نقشه و استراتژی در برابر آن‌ها ضمن آن که قدرت‌ بازدارندگی صهیونیست‌ها را به چالش کشیده، آن‌ها را در حیرت و سردرگمی فرسایشی قرار داده است، گفت: کلیپ‌های منتشر شده از درگیری بین رزمندگان فلسطینی با اشغالگران صهیونیست، نمودی از هوشمندی در مدیریت میدان است.  

وی در ادامه با اشاره به اعدام دکتر حسین فاطمی وزیر امور خارجه دولت دکتر مصدق گفت: تنها یکی از لکه‌های ننگ حاکمیت استبداد شاهنشاهی و به ویژه حکومت پلید پهلوی است. 

امام جمعه خرمدره با اشاره به روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار گفت: سلاح اصلی پیامبران (ص) کتاب است؛ قرآن بهترین هدیه الهی و معیار و الگوی نویسندگان و محققان است که چه کتاب‌هایی را بنویسند و چه کتاب‌هایی را بخوانند. 

وی افزود: علم اصلی‌ترین عامل قدرت و سلطه است و کتاب‌ محمل علم است. استفاده رهزنان و دشمنان از کتاب، نشان از اهمیت کتاب‌شناسی و دقت مسئولان مربوطه در این زمینه است. تأیید بی‌قید و شرط همه کتاب‌ها و مفید دانستن هر کتاب، آسیب‌های جدی معرفتی، فرهنگی و اجتماعی به دنبال داشته است.

حجت‌الاسلام زاهدی‌پور با بیان اینکه سرمنشأ همه فرهنگ‌ها باید کتاب باشد، گفت: شرط تحقق آن این است که کتابخوانی در خانواده و جامعه به فرهنگ تبدیل شود؛ شرط فرهنگ شدن کتابخونی، کتابخوانی جمعی در خانواده و جامعه است.  

امام جمعه خرمدره با اشاره به تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران توسط مجلس خبرگان در سال 1358 افزود: تصویب قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بزرگترین سند مردم‌سالاری در نظام جمهوری اسلامی است.

وی در پایان بیان کرد: قیمت حامل‌های انرژی باید متناسب با سبد اقتصادی خانوار و کل جامعه بوده و مقایسه قیمت‌ها با کشورهای دیگر غلط است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر