logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۹
[ شناسه خبر : ۳۳۴۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان زنجان:

پویایی مساجد خنثی کننده تمامی تهدیدهای دشمنان است/ مساجد کانون حرکت مردم در انقلاب

پویایی-مساجد-خنثی-کننده-تمامی-تهدیدهای-دشمنان-است-مساجد-کانون-حرکت-مردم-در-انقلاب

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان گفت: با وجود فعال بودن مساجد نباید از تهدیدها و توطئه های دشمنان ترسید.

مرتضی مقدمی، امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران مولود مسجد بوده است و مساجد پس از انقلاب رونق چشمگیری یافته است.

وی با بیان اینکه مساجد پایگاهی برای فعالیت های انقلابی در کشور بود، افزود: امروز هم کارکرد فرهنگی مساجد حضور مردم را پررنگ کرده است.

این مسئول با اشاره به اینکه برای حفاظت و حراست از مساجد باید برنامه ریزی های لازم انجام شود، یادآور شد: با توجه به رویکرد فرهنگی مساجد راه اندازی کانون های فرهنگی و هنری در این مکان ها برنامه ها را پر رنگتر کرده است.

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان زنجان با اشاره به کمبود مساجد در برخی از مناطق زنجان، گفت: ضروری است جهاد مسجدسازی در استان انجام شود.

مقدمی با بیان اینکه ایجاد مساجد در شهرک های جدید و مرمت مساجد قدیمی و فرسوده موجب افزایش تعداد مساجد می شود، ادامه داد:باید به عمران و آبادی مساجد توجه ویژه شود.

وی ادامه داد: مساجد نقش مهمی در حیات دینی و شئون اجتماعی، اقتصادی و اجتماعی مردم دارند و در این زمینه ضروری است اولیای دین مردم را به احداث مساجد تشویق کنند. 

این مسئول با بیان اینکه در ادیان مختلف معابد در نقاط دور دست ساخته می شد و تنها در دین اسلام مساجد همراه با مدنیت است،افزود: مسجد تنها محلی برای عبادت نیست بلکه محلی برای کسب دانایی و اصلاح نگرش، کسب مهارت های دینی محسوب می شود. 

وی با اشاره به اینکه به فرموده امام خمینی (ره) اگر مساجد که مرکز اسلام هستند، قوی باشد نباید از موشک های دشمن ترسید،گفت: از دیدگاه امام آن روزی باید به خود هراس راه داد که مردم به اسلام و مساجد پشت کنند. 

مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد ادامه داد: از دیدگاه مقام معظم رهبری انقلاب اسلامی ایران از مساجد شروع شده است و در تمام مباحث سیاسی و نظامی، مساجد کانون حرکت مردم بودند.//ن

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر