logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۶
[ شناسه خبر : ۳۳۳۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل سیاسی استانداری زنجان:

۱۶ حزب و تشکل سیاسی در دولت یازدهم مجوز دریافت کردند

۱۶-حزب-و-تشکل-سیاسی-در-دولت-یازدهم-مجوز-دریافت-کردند

مدیرکل سیاسی استانداری زنجان از دریافت مجوز ۱۶ حزب و تشکل سیاسی در دولت یازدهم در استان خبر داد.

به گزارش موج رسا; بهروز مهدوی یکشنبه شب در نخستین گردهمایی دبیران احزاب شناسنامه‌دار استان با قدردانی از فعالیت احزاب در استان زنجان اظهار کرد: خانه احزاب به عنوان نخستین خانه کشوری در استان زنجان تشکیل شد.

وی با بیان اینکه افکار و سلایق مختلف در کنار هم قرار گرفته‌اند، ابراز کرد: بعد از این شاهد برکات تشکیل خانه احزاب در استان زنجان خواهیم بود.

مدیرکل سیاسی استانداری زنجان با اشاره به اصل ۲۶ قانون اساسی خاطرنشان کرد: این اصل به وجود خانه احزاب و تشکیل احزاب تاکید کرده است و ما نیز در استانداری زنجان مجموعه تلاشهای دولت یازدهم در خصوص احزاب را جمع‌بندی کرده‌ایم.

وی با بیان اینکه در سال ۶۴ در استان تنها یک حزب داشتیم، عنوان کرد: در دولت هفتم ۷ مجوز حزب دریافت شده و در دولت هشتم نیز هفت مجوز دیگر صادر شده است.

مهدوی با اشاره به اینکه در دولتهای نهم و دهم نیز هشت مجوز استانی حزب دریافت شده است، گفت: در دولت یازدهم ۱۶ حزب و تشکل سیاسی مجوز دریافت کرده‌اند و بر اساس آماری که ما دریافت کردیم در چهار سال گذشته بیش از ۴۰ درصد احزاب تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه خانه احزاب سیاسی نبوده بلکه صنفی است، افزود: این تشکیلات احزاب باید کمی در استان منظم‌تر شود چرا که ما برای ارتباط با دبیران احزاب امکان بسیار کمی داریم.

مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری زنجان اظهار داشت: امیدواریم خانه احزاب بتواند این تشکیلات منظم اداری را ایجاد کند.

وی با بیان اینکه قانون احزاب در سال ۹۵ تغییر کرده است، گفت: تغییرات اساسی در این قانون صورت گرفته که باید در اختیار تمامی احزاب قرار گیرد.

در این جلسه تعدادی از دبیران احزاب به مشکلات، چالشها و اقداماتی که احزاب و همچنین خانه احزاب باید انجام دهند اشاره کردند.

//س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر