logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۱
[ شناسه خبر : ۳۳۳۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 6 دقیقه ]
معاون سیاسی استاندار زنجان:

عیب و نقص‌هایی در برگزاری انتخابات برخی شهرستانها وجود داشت/ کسی کم فروشی نکرده اما برخی توان‌شان در همین حد بود

عیب-و-نقص‌هایی-در-برگزاری-انتخابات-برخی-شهرستانها-وجود-داشت-کسی-کم-فروشی-نکرده-اما-برخی-توان‌شان-در-همین-حد-بود

معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به انتخابات ریاست جمهوری و شوراها در استان زنجان گفت: عیب و نقص‌هایی در برگزاری انتخابات برخی شهرستانها وجود داشت.

به گزارش موج رسا; سید بیوک موسوی یکشنبه شب در نخستین گردهمایی دبیران احزاب شناسنامه‌دار استان با اشاره به تاسیس خانه احزاب در استان زنجان این اقدام را شایسته و قابل تقدیر دانست و اظهار داشت: هر مجموعه در ابتدای کار با معضلات و مشکلاتی روبرو است و خانه احزاب نیز از این امر مستثنی نیست اما با همت اعضای خانه احزاب و هیئت رئیسه آن این مشکلات مرتفع خواهد شد.

وی برگزاری جلسات خانه احزاب را نماد وحدت، دوستی و همکاری عنوان کرد و افزود: اینکه دور یک میز برای احزاب و توسعه استان صحبت کنیم کار میمون، محترم و قابل تقدیر است.

معاون سیاسی استاندار با اشاره به تشکیل کابینه دولت دوازدهم و تشکر از نمایندگان به خاطر رای اعتماد به وزرا خاطرنشان کرد: از رای نیاوردن وزیر پیشنهادی نیرو متاسف شدیم اما مجلس هر تصمیمی بگیرد لازم الاجرا بوده و این مجلس است که تایید می کند مسئولیت یک وزارتخانه را به چه کسی واگذار کند.

وی با بیان اینکه خوشحالیم سه نفر از هم استانی‌های ما نیز در هیئت دولت حضور دارند، ابراز کرد: این ظرفیت بسیار بالایی است که ما باید بتوانیم از این ظرفیت استفاده لازم را داشته باشیم چرا که این حضور مایه خیر و برکت برای استان زنجان است.

موسوی با بیان اینکه گاهی نتوانستیم از این گونه ظرفیت‌ها استفاده کنیم، عنوان کرد: همه اعضای هیئت دولت فرزندان این مرز و بوم هستند اما امیدواریم تعداد این افراد از استان زنجان در هیئت دولت افزایش و به چهار نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه برگزاری جلسات احزاب و انجام گفت‌وگو بین احزاب باید در سطح کشور  ترویج یابد، گفت: همین نشست‌های دوستانه می‌تواند به عنوان مهمترین استراتژی احزاب باشد تا با دیدگاه مختلفی که دارند دور هم جمع شوند و بدون اینکه همدیگر را متهم کنند بذر دوستی و همکاری بکارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه ایجاد چند قطبی‌ها به جامعه ما لطمه می‌زند، اظهار کرد: ما به همه نیروها نیاز داریم و احزاب نقش زیادی می‌توانند در توسعه کشور داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه ما در سطح استان موفقیت زیادی در حوزه‌های مختلف داشتیم، ابراز کرد: در کنار این  موفقیت‌های چشمگیر مشکلات و کمبودهایی نیز در حوزه‌های مختلف داریم که وجود احزاب و این گفت‌وگوها می‌تواند در برآورده شدن حاجات مردم اثربخش باشد.

موسوی با بیان اینکه ما هنوز نتوانستیم  از ظرفیت‌های فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی استان بهره‌مند شویم، اضافه کرد: فعالیت احزاب فقط برای بحث انتخابات نیست چرا که می‌توانند در همه حوزه‌ها اثربخش بوده و نظر دهند.

وی با اعلام اینکه استان زنجان یکی از قطب‌های دانشگاهی کشور است، بیان کرد: چیزی حدود ۶۰ هزار نفر در سطح استان دانشجو هستند که این تعداد دانشجو ظرفیت مساعدی برای استان زنجان بوده و فرصتی برای پیشرفت است.

معاون سیاسی استاندار زنجان با تصریح اینکه دستگاه‌های اجرایی ما ضعف‌های زیادی در بین خودشان دارند، افزود: بخشی از این ضعف‌ها می‌تواند توسط احزاب برطرف شود که عدم تصمیم‌گیری به موقع دستگاه‌ها، تعارفات، مماشات کردن، انفعال و بی انگیزگی برخی از این مشکلات هستند که به وضوع در برخی دستگاه‌ها دیده می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه استان نیاز به همفکری با احزاب دارد، گفت: باید یک اتاق فکر و شورای گفت‌وگوی بین دولت و احزاب تشکیل شود تا بتوانیم از فکر تک تک احزاب استفاده کنیم.

موسوی با اشاره به اینکه احزاب می‌توانند با پرسشگری به هنگام و پخته دستگاه‌ها را ملزم به پاسخگویی کنند، عنوان کرد: مهمترین نقش‌های احزاب بعد از انتخابات است تا وعده‌ها را به صورت جدی پیگیری کنند.

وی به صنعت روی استان اشاره کرد و گفت: صنعت روی برای ما آورده‌های زیادی داشته اما باید پرسید جامعه ما و  استان ما چقدر توانسته از این ظرفیت عمومی بهره‌مند شود و همچنین حوزه‌های فرهنگی و ورزشی ما چقدر توانستند از این ثروت خدادادی بهره‌مند شوند.

معاون استاندار زنجان با بیان اینکه این صنعت سبب افزایش گردش مالی این استان شده و  خانواده‌های زیادی از آن کسب روزی می‌کنند، گفت: به نظرم این کافی نیست و باید سهم عمومی مردم از این ثروت خدادادی نیز داده می‌شد، در حوزه‌های بهداشتی، اجتماعی، ورزشی نیز حتما باید از ظرفیت این صنعت استفاده شده و سهمی برای اینها در نظر گرفته می‌شد.

وی با تاکید بر اینکه توسعه معادن روی باید سهم استانی را پرداخت کند، اظهار کرد: حوزه ورزش ما نیاز به حمایت این صنعت دارد که در استانهای دیگر ما شاهدیم که چه استفاده‌ای از صنایع برای توسعه ورزش می‌شود.

موسوی بیان کرد: برخی از این افراد که در صنعت روی فعالند در حوزه‌های خیریه فعال هستند که اطلاعات تک تک آنها وجود دارد اما آیا عموم مردم هیچ حقی از این همه گردش مالی ندارند؟ که احزاب می‌توانند این موارد را پیگیری کنند.

وی با بیان اینکه احزاب می‌توانند مطبوعات ما را فعال‌تر کنند، ابراز کرد: هر کاری از دست ما بیاید برای کمک به احزاب خواهیم کرد.

معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به اینکه باید شرایطی فراهم شود تا سرمایه‌گذاران به سهولیت در این استان فعال شوند، گفت: باید فضا برای حضور و فعالیت سرمایه‌گذاران بخش خصوصی فراهم شود چرا که اگر در بخش اشتغال سرمایه‌گذار جذب نشود با مشکلات عدیده‌ای روبرو خواهیم شد.

وی با بیان اینکه ما ۱.۵ برابر کارمندان کشور ژاپن فقط مدیر در سطح کشور داریم، افزود: ۴ میلیون کارمند و ۴.۵ میلیون بازنشسته در کشور ما وجود دارند.

موسوی در مورد برگزاری انتخابات در استان زنجان که مورد پرسش احزاب قرار گرفته بود نیز عنوان کرد: زمان این حرفها گذشته است، کار بسیاری بزرگی انجام شده چرا که دو انتخابات پرحاشیه را برگزار کردیم.

معاون سیاسی استاندار زنجان با تاکید بر اینکه من نمی‌گویم برگزاری انتخابات در استان زنجان هیچ عیب و ایرادی نداشت، ابراز کرد: در برخی از شهرستانها خوب عمل شد و اما در برخی از شهرستانها نیز کم فروشی نشده اما عیب و نقص‌هایی نیز وجود داشته است که بنده همان موقع انتخابات آن موارد را گوشزد کرده‌ام که ثبت و ضبط شده است.

وی با بیان اینکه برخی اتفاقات نباید رخ می‌داد، تصریح کرد: برخی بداخلاقی‌ها و ایجاد دو دستگی‌ها از جمله این موارد بود که به نظرم اثر سوء برای جامعه دارد.

موسوی با ابراز اینکه ما در کل انتخابات خوبی در استان برگزار کردیم، اظهار کرد: همه نارسایی‌ها را ثبت و ضبط کردیم و باید گفت کسی کم فروشی نکرده بلکه توانشان در همان حد بوده است.

 //س

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر