logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۱
[ شناسه خبر : ۳۳۲۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

واحدهای تولیدی باید استانداردهای زیست محیطی را رعایت کنند

واحدهای-تولیدی-باید-استانداردهای-زیست-محیطی-را-رعایت-کنند

استاندار زنجان گفت: واحدهای تولیدی باید استانداردها را به گونه‌ای رعایت کنند که با حفظ سلامتی مردم بتوانند به فعالیتشان نیز ادامه دهند.

به گزارش موج رسا; اسدالله‌درویش امیری شامگاه شنبه در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید با بیان اینکه اعتبار تسهیلات طرح رونق سال گذشته 16 هزار میلیارد تومان بود، اظهار کرد: امسال این رقم به 20 هزار میلیارد تومان افزایش پیدا است.

وی به اختصاص 10 هزار میلیارد تومان برای نوسازی و بازسازی صنایع اشاره و خاطرنشان کرد: در کل 30 هزار میلیارد تومان برای طرح رونق اختصاص یافت و هر استانی که تلاش بیشتری کند سهم بیشتری خواهد برد.

استاندار زنجان با اشاره به مشکل یکی از واحدهای آلاینده استان گفت: این واحد 25 سال پیش در مکان خود مستقر شده و  شهر زنجان با گسترش خود در کنار آن قرار گرفته است و محیط زیست و دستگاه متولی که مجوز این واحد را صادر کرده است باید بر آن پایبند باشد.

وی با ابراز اینکه گاهی زیاده‌خواهی واحدهای تولیدی سبب عدم رعایت استانداردهای محیط زیست می‌شود، تصریح کرد: این واحد تولیدی یک سرمایه ملی و استانی است و به همین دلیل باید استانداردها به گونه‌ای رعایت شود که با حفظ سلامتی مردم این واحد تولیدی نیز بتواند به فعالیتش ادامه دهد.

شهرام طهماسبی، رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان زنجان در این جلسه به اعتبارات بخش نوسازی و بازسازی اشاره کرد و یادآور شد: بنگاه‌هایی که با دستگاه‌های اجرایی مانند دارایی یا بیمه به مشکل برخورده‌اند می‌توانند از اعتبارات این بخش برای حل مشکلات خود استفاده کنند.

وی در ادامه با بیان اینکه راه حل مشکل واحدهای آلاینده راه اندازی سیستم تصفیه و نصب فیلتر در این واحدها است، افزود: در این خصوص می‌توان از محل  کمک‌های فنی اعتباری برای ایجاد واحدهای تصفیه برای این واحدها کمک گرفت.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر