logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
26 مرداد؛

علی قمصری در زنجان می خواند

علی-قمصری-در-زنجان-می-خواند

خواننده سنتی ایران، علی قمصری روز 26 مرداد در زنجان برای اجرا به روی صحنه می رود.

به گزارش موج رسا; علی قمصری از خوانندگان سنتی این هفته میهمان زنجانی ها است و در سال سهروردی زنجان اجرای موسیقی دارد.

این برنامه ساعت 21 با همراهی زکریا یوسفی و امیر فرهنگ اسکندری در زنجان اجرا می شود.

علی قمصری زادهٔ ۲۹ شهریور ۱۳۶۲ آهنگساز و نوازندهٔ تار است.

وی موسیقی را با آموزش در هنرستان موسیقی شروع کرد. او دورهٔ راهنمایی و دبیرستان را در هنرستان عالی موسیقی گذراند و در عین حال دیپلم رشتهٔ ریاضی فیزیک را نیز کسب کرد و حتی در المپیادهای ریاضی و فیزیک هم شرکت داشت.

همزمان با ورود به دانشگاه برای پیگیری تحصیلات آکادمیک در رشتهٔ موسیقی، در ۱۸سالگی ارکستر بزرگی را به‌نام «سرمد» تأسیس کرده و در آن به‌عنوان سرپرست، آهنگساز و نوازنده مشغول به فعالیت شده است.

قمصری در همین دوره موفق شده یک بار عنوان نخست جشنوارهٔ موسیقی جوان را هم از آن خود کند.

از آثار وی می توان به آلبوم هایی نظیر: « نقش خیال » (با صدای همایون شجریان )، «شور پریشانی» (تکنوازی تار)، «سرو روان»( با صدای علیرضا قربانی)،«آب نان آواز» (با صدای همایون شجریان) اشاره کرد.

همچنین  «بدرود با بدرود»( با صدای محمد معتمدی)،«برف خوانی» (وحید تاج)،«سرمستی»(علیرضا قربانی)،«سخنی نیست»( هاله سیفی زاده-سحر محمدی-بهرخ شورورزی و مژده بهرامی)،«تنیده در خطوط موازی»(دونوازی بم‌ کمان و تنبک)، «چه آتش ها»( با صدای همایون شجریان)، «عبور » (با صدای محمد معتمدی) و «سمت دور، سوی آه» (با صدای امیر صادقین) از دیگر آثار وی محسوب می شود.

تالیف کتاب هارمونی موسیقی ایرانی_ آهنگسازی فیلم «دو» به کارگردانی سهیلا گلستانی با بازی و تهیه کنندگی پرویز پرستویی - نوازندگی تار در سریال‌های «دندون طلا» داود میر باقری و «شهرزاد» حسن فتحی ، برنده تندیس بهترین تکنواز تار از دومین جشن سالانه موسیقی ما از فعالیت های وی است.

اجرا در فستیوال‌های جهانی موسیقی با مجموعه هایی از جمله برف خوانی در خیام خوانی،حافظ،مولاناو... در کشورهای فرانسه، اسپانیا، سوئیس، سوئد، مراکش، اندونزی، ترکیه، پرتقال، آلمان، کانادا و آمریکا ، آهنگساز و سرپرستی در مجموعه هایی چون ارکستر 90 نفره (شیپور صلح) با حمایت معنوی یونسکو و همراهی گروه آوازی و ارکستر مجلسی تهران به رهبری بردیا کیارس و با صدای محمد معتمدی، کنسرت «مهمانی کوچک» با صدای پوریا اخواص، هاله سیفی زاده و بهرخ شورورزی، سه نوازی«بی زمانی» و « ارکستر موج نو» از دیگر فعالیت های وی در عرصه موسیقی است.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر