logo
امروز : جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۲۵
[ شناسه خبر : ۳۲۴۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان:

سد بلوبین زنجان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد

سد-بلوبین-زنجان-45-درصد-پیشرفت-فیزیکی-دارد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به میزان پیشرفت فیزیکی سد بلوبین زنجان گفت: سد بلوبین زنجان 45 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

یوسف رضاپور در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره اینکه سد بلوبین در منطقه ایجرود زنجان واقع است٬ اظهار کرد: عملیات ساخت این سد از سال 91 آغاز شده و در منطقه ایجرود زنجان در حال ساخت است.

وی با اشاره به اینکه از روند پیشرفت فیزیکی پروژه از نزدیک مورد بررسی قرار گرفته است اظهار کرد: از روند عملیات اجرایی سد بلوبین بازدید شده و جزئیات و پیشرفت فیزیکی این طرح مورد بررسی قرار گرفته است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان با اشاره به مشخصات فنی‌، هزینه‌های تملک دارایی، سیستم انحراف آب سد بلوبین گفت: این سد از نوع خاکی با هسته رسی، دارای ارتفاع از بستر رودخانه 57 متر، حجم کل مخزن سد 54 میلیون مترمکعب طول تاج 320 متر و عرض تاج آن 12 متر است.

وی گفت: سیستم انحراف آب این سد و تونل انحراف آب آن در کشور کم نظیر بوده و چون از لحاظ استحکام و فنی، ابزارها و ایده‌های جدیدی متناسب با اقلیم و شرایط ویژه منطقه در آن بکار رفته است.

رضا پور خاطر نشان کرد: سیلاب‌های این منطقه منحصر به فرد است و برای این طرح ما سیلاب‌های بالایی در نظر گرفته شده تا در آینده مشکلی ایجاد نشود.

وی با اشاره به پیشرفت فیزیکی این طرح افزود: پیشرفت فیزیکی این پروژه 45 درصد بوده و در صورت تامین اعتبار بموقع می‌توان این طرح را در مدت زمان تعیین شده در قرارداد به اتمام رساند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای زنجان خاطرنشان کرد: در اکثر طرحهای عمرانی شرکت آب منطقه‌ای در تلاش هستیم هزینه های جاری را کاهش دهیم و در این امر موفق نیز شده‌ایم.

وی با تاکید به مشاور و پیمانکار پروژه در خصوص پایین آوردن هزینه‌های غیرضروری این طرح افزود: عمران و آبادانی کشور عزیزمان سبب مسرت و امیدواری همه مردم خواهد شد پس می‌توان کارهای بزرگی را با اعتبارات کم و درحد معقول انجام داد تا کشور به استقلال واقعی دست یابد.

رضاپور گفت: زمان برای ما بسیار مهم است و اگر این پروژه هرچه سریعتر، البته با رعایت تمام اصول فنی و مهندسی به اتمام رسیده و کامل شود، این سد می‌تواند از سیلاب‌ها و رواناب‌های این منطقه منتفع و بهره مند شود.

//ع

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر