logo
امروز : دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۳۵
[ شناسه خبر : ۳۲۳۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
با الزام وزارت نیرو؛

کدام بخش‌ها ملزم به نصب کنتور هوشمند بر سر چاه آب شدند؟

کدام-بخش‌ها-ملزم-به-نصب-کنتور-هوشمند-بر-سر-چاه-آب-شدند؟
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان زنجان گفت: همه واحدهای صنعتی، تولیدی، خدمات و کشاورزی الزام به نصب کنتور هوشمند بر سر چاه آب؛ طبق قوانین و مقررات اعلامی از سوی وزارت نیرو شده‌اند.

اکبر باقری در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری_تحلیلی «موج رسا» اظهار داشت: با وجود بارندگی‌هایی که تاکنون رخ داده است، اگر در مدیریت مصرف آب دقت نکنیم وارد بحران کمبود شدید آب خواهیم شد.

بیشتر بخوانید

وی با اشاره به برداشت‌های بی‌رویه از منابع آبی، افزود: برای جلوگیری از اضافه برداشت و ترویج فرهنگ مصرف بهینه آب و اجرای مفاد طرح احیا و تعادل‌بخشی منابع آب زیرزمینی، همه واحدهای صنعتی، تولیدی، خدمات و کشاورزی به نصب کنتور هوشمند طبق قوانین و مقررات اعلامی از سوی وزارت نیرو الزام شده‌اند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: در این قوانین صدور مجوز بهره‌برداری منوط به نصب کنتور بر سر چاه است.

وی با اشاره به اهمیت تجمیع منابع آب سطحی و جلوگیری از هدر رفت آب حاصله از بارش‌های فصلی در مسیل‌ها و رودخانه‌های استان تاکید کرد: تلاش و همت این شرکت بر این است که طرح‌های نیمه‌تمام را کامل نموده و سدهای در حال احداث را تکمیل نماید تا نیازهای آبی منطقه مرتفع شود.

باقری با اشاره به صرفه‌جوئی 22 میلیون‌متر مکعب آب زیرزمینی با انسداد چاه‌های غیرمجاز گفت: 466 دستگاه کنتور هوشمند نیز بر روی چاه‌های آب کشاورزی استان نصب شده است.  

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر