logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۳۹
[ شناسه خبر : ۳۲۱۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی زنجان:

توجه به گردشگری معضل بیکاری را حل می کند

توجه-به-گردشگری-معضل-بیکاری-را-حل-می-کند

مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری استان زنجان:توجه به حوزه صنایع دستی و گردشگری می تواند مشکل بیکاری جامعه را حل کند.

به گزارش موج رسا; یحیی رحمتی در نشست مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان با مدیرکل میراث فرهنگی ،گردشگری و صنایع دستی استان زنجان، توسعه اشتغال را از اولویت های جامعه برشمرد و افزود:  رشد و توسعه صنعت توریسم و  گردشگری ظرفیت های فراوانی را برای ایجاد اشتغال مولد و زودبازده دارا است.

وی بیان داشت: می توان با توجه ویژه به این حوزه شاهد کاهش معضل بیکاری در جامعه باشیم .

این مسئول با اشاره به ساخت مستندها و برنامه هایی متنوع با موضوع مرتبط با گردشگری صنایع دستی و میراث فرهنگی، از همت، جدیت و اهتمام ویژه رسانه استانی به این حوزه قدردانی کرد و خواستار افزایش تعاملات فیمابین شد .

دراین جلسه مدیرکل صدا و سیمای مرکز زنجان به نقش رسانه دررونق صنعت گردشگری و معرفی داشته های تاریخی،فرهنگی و طبیعی استان اشاره کرد و گفت: معادلات صنعت گردشگری در عرصه رسانه رقم می خورد و ما امروز شاهدیم که کشورهای گردشگر پذیر دنیا در قالب فیلم، سریال،مستند و محصولات متنوع فرهنگی توجه گردشگران را به خود جلب می کنند.

 وی به ساخت برنامه مستند ایران در رسانه ملی اشاره کرده و گفت: ساخت این مستند به معرفی هر چه بیشتر آثار تاریخی، ملی و مذهبی استان های کشور پرداخته و قطعاً در جذب گردشگر به استان تأثیر بسزایی داشته و خواهد داشت .

صفری با اشاره اجرای موفق برنامه شب فیروزه ای در سال گذشته در زنجان و بهره گیری از ظرفیت بالای آن برای انعکاس ظرفیت های مذهبی، گردشگری، فرهنگی، اقتصادی استان را یادآور شد و اظهار داشت: هماهنگی های لازم در حال انجام است تا امسال نیز شاهد اجرای این برنامه از استان باشیم .

مدیرکل مرکز در ادامه افزود: تعامل و همکاری مشترک رسانه استانی و اداره کل میراث فرهنگی می تواند منجر به تولید اثار رسانه ای جذاب وپرمحتوایی شده و دریچه ای نو و خلاقانه ظرفیتهای بالقوه و بالفعل زنجان را به گردشگران معرفی کند.

صفری ادامه داد: لذا رسانه ملی و استانی این امادگی را دارد تا در قالب همکاری های مشترک حامی فعالان صنعت گردشگری و اطلاع رسانی به گردشگران باشد.//ن

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر