logo
امروز : پنجشنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۴:۱۷
[ شناسه خبر : ۳۰۷۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

150 مورد تخلف مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به مراجع قضایی استان گزارش شد

150-مورد-تخلف-مراکز-تهیه-و-توزیع-مواد-غذایی-به-مراجع-قضایی-استان-گزارش-شد
مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه نظارت‌های دقیق بر رعایت بهداشت در کل استان انجام می‌شود گفت: 150 مورد تخلف مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی به مراجع قضایی استان زنجان گزارش شد.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه کنترل کیفی یا نظارت بر اماکن عمومی و مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی طبق ماده 13 مواد خوردنی، آشامیدنی و آرایشی نظارت بر سطح کالاهای ذکر شده انجام می‌شود اظهار کرد: تمام نظارت‌های دقیق بر عهده سازمان نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان است.

بیشتر بخوانید

وی افزود: بر این اساس سازمان نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان برای اماکن عمومی در هر فصل حداقل یکبار بازدید توسط بازرسین این سازمان شکل می‌گیرد. 

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: هر سوپرمارکت فعال در شهر چک لیستی زیر نظر سازمان نظارت بهداشت علوم پزشکی دارا است که چک لیست‌های مربوطه در سامانه سازمان نظارت و بهداشت استان ثبت شده است.

نصیری گفت: افرادی که با عدم رعایت بهداشت در اماکن و مراکز عمومی باعث بروز مشکلات شوند در مرحله اول آموزش، دوم  تذکر و سوم اخطار صادر می‌شود که اگر نسبت به اخطارها بی‌تفاوت باشند طبق ماده 13 مواد خوردنی به تعزیرات حکومتی معرفی خواهند شد.

وی افزود: برای افرادی که بار اول تذکر دریافت می‌کنند جریمه، بار دوم جریمه و پلمپ مجموعه، بار سوم پلمپ و معرفی به تعزیرات حکومتی در دستور کار است. 

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: در اماکن عمومی از مراحل تهیه مواد غذایی نمونه‌برداری شده به آزمایشگاه ارسال می‌شود و با توجه به تجهیزاتی که همراه تیم بازرسی به اماکن مراجعه می‌شود کیفیت مواد خوراکی در اماکن و مراکز عمومی ازیابی می‌گردد.

نصیری عنوان کرد: اماکن و مراکز عمومی باید خود اظهاری و خود کنترلی داشته باشند و از بهداشتی بودن مکان سازمان نظارت و بهداشت استان را مطلع کنند.

وی افزود: از بخش‌های خصوصی برای نظارت بر بهداشت اماکن و مراکز عمومی دعوت به همکاری شده که نظارت‌ها بر وضعیت بهداشت اماکن و مراکز 4 برابر افزایش داشته است.

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان تصریح کرد: کیفیت مواد غذایی بخصوص در رستوران‌ها و قنادی‌ها توسط بازرسین مربوطه در دست کنترل است و با افراد متخلف برخود می‌شود.

نصیری گفت: در استان طی سال 1401 تخلفات ثبت شده 500 مورد بوده که به دادگستری استان جهت رسیدگی ارجاع داده و مراکز و اماکن مربوطه پلمپ شده است.

وی گفت: در دو ماه اخیر سال 150 مورد تخلف بر عدم رعایت بهداشت تهیه و توزیع مواد غذایی به دادگستری استان گزارش شده است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر