logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۶
[ شناسه خبر : ۳۰۶۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان:

مشارکت حداکثری، مولفه اصلی در برگزاری انتخابات پیش رو است

مشارکت-حداکثری،-مولفه-اصلی-در-برگزاری-انتخابات-پیش-رو-است
رئیس ستاد انتخابات استان زنجان گفت: مشارکت حداکثری، امنیت، سلامت و رقابتی بودن، از مولفه‌های اصلی در برگزاری انتخابات پیش رو است.

به گزارش موج رسا; ابوالفضل رفیعی در جلسه مشترک ستاد انتخابات استان با فرمانداران، با بیان اینکه مردم صاحبان اصلی انقلاب اسلامی هستند، افزود: مولفه‌ مهم استمرار نظام جمهوری اسلامی نیز حضور و حمایت مردم در عرصه‌های مختلف بویژه انتخابات است لذا باتوجه به تلاش دشمن در کمرنگ کردن این امر، زمینه‌سازی برای حضور حداکثری مردم استان از طریق ارتقاء رضایت‌مندی، اعتماد و امید باید در تمام اقدامات جاری دستگاه‌های اجرایی و فرمانداران استان مد نظر باشد.

وی با بیان اینکه برگزاری انتخابات در اصل با مشارکت دولت و مردم بوده، اظهار کرد: همکاری اقشار مختلف مردم در قالب هیئت‌های اجرایی، نظارتی، نمایندگان فرمانداری و غیره، تضمین کننده سلامت انتخابات در ادوار مختلف بوده و امسال نیز دغدغه و تلاش ما این است که یک انتخابات باشکوه، سالم، برگزار کنیم.

رئیس ستاد انتخابات استان زنجان به آسیب‌شناسی انجام شده درخصوص فرایند و نقاط قوت و ضعف و نارسایی‌های اجرای انتخابات در دوره های گذشته در استان اشاره کرد و ادامه داد: تدوین تجربیات انتخابات دوره های اخیر به منظور رفع کاستی ها در حوزه‌های زیرساختی، فنی، تجهیزات، نیروی انسانی مورد نیاز و غیره صورت گرفته است. 

رفیعی با تاکید بر ضرورت تسلط دست اندرکاران اجرای انتخابات به قانون و دستورالعملهای مربوطه تاکید کرد و گفت: 

معیار و ملاک عمل و فصل الخطاب مجریان انتخابات در تمامی فرآیندهای برگزاری انتخابات قانون می‌باشد‌.

وی همچنین بر لزوم رعایت اصل بی‌طرفی برای مجریان انتخابات و نیز تعامل هر چه بیشتر هیات های اجرایی و هیات‌های نظارت در فرآیند برگزاری انتخابات در عین حفظ استقلال تاکید کرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر