logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۰۰
[ شناسه خبر : ۳۰۵۶۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
استاندار زنجان:

وضعیت اختصاص بودجه به فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی زنجان بهتر می‌شود

وضعیت-اختصاص-بودجه-به-فعالیت‌های-فرهنگی-و-اجتماعی-زنجان-بهتر-می‌شود
استاندار زنجان با اشاره به اینکه امسال تغییرات خوبی در میزان بودجه استان رقم خورده است، گفت: در خصوص بودجه‌های فرهنگی و اجتماعی نیز اتفاقات مثبت و خوبی در حال رخداد است.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه کارگروه امور اجتماعی، فرهنگی، سلامت، بانوان و خانواده ضمن تسلیت به مناسبت رحلت امام خمینی(ره) اظهار داشت: کلام امام یک نفوذ معنوی خاصی داشت که برگرفته از صداقت و معصومیت ایشان بود.

وی در ادامه افزود: در حوزه علوم انسانی و ارتباط آن باید تمرکز کرد، باید در این خصوص فکر کرد که چگونه می‌توان زنجیره ارزش ایجاد کرد.

استاندار زنجان با اشاره به اینکه در خصوص بودجه‌های فرهنگی اتفاقات مثبت و خوبی در حال رخداد است گفت: امسال تغییرات خوبی در میزان بودجه رقم خورده است.

وی تصریح کرد: مطالبه بودجه فرهنگی نشان می‌دهد که اتفاقات مثبتی در این حوزه در حال رخداد است با این حال کمک متفاوت‌تری در حوزه فرهنگی خواهیم داشت. با این وجود توزیع بودجه با برنامه‌ریزی‌هایی اختصاص می‌یابد.

وی در ادامه در خصوص ازدواج ثبت شده اذعان کرد: سال گذشته ۷ هزارو ۸۲۱ ازدواج و ۲ هزار و ۵۹۳ مورد نیز طلاق ثبت شده است که این امر نشان می‌دهد ۳۳ درصد ازدواج منجر به طلاق در استان شده است. 

افشارچی بیان کرد: در حوزه استان باید هر فرمانداری و مجموعه دستگاه‌های فرهنگی این موضوع ازدواج و طلاق را بررسی کنند و دلیل طلاق را مشخص کنند.

وی گفت: یک آفتی در مدیران وجود دارد که مسائل مختلف باعث می‌شود ما را از نگاه کلان آرام بدون استرس بیرون آورد بنابراین هر کدام از مشکلات مطرح شده در خصوص خرمدره در این جلسه قابلیت حل شدن دارد، بنابراین نباید تمام مسائل را بهم ارتباط داد.

استاندار زنجان با بیان اینکه وضعیت استان زنجان در حوزه اشتغال نسبت به سایر استان‌ها مناسب است اذعان کرد: بنده برای تمام پارامتر‌هایی که در اختیار دارم تلاش کرده و انرژی صرف می‌کنم. با این حال اصلی‌ترین‌ترین مسئله امیدوار بودن، کلان نگری، تفکیک مسئله از هم دیگر و به سمت پیشرفت کردن است.

وی با بیان اینکه تبدیل مرکز نوآری به مرکز رشد یک اتفاق مثبت در خرمدره است بیان کرد: ما باید زیر ساخت درست کنیم، بنابراین باید از پتانسیل استان و شهرستان استفاده کرد. با این وجود تفکیک مسئله از هم باید در کنار پیگیری مسائل انجام شود تا مشکلات حل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر