logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۸:۳۲
[ شناسه خبر : ۳۰۴۷۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان در گفتگو با موج‌رسا:

۲۵ هکتار از اراضی استان زنجان زیر کشت سورگوم علوفه‌ای رفت

۲۵-هکتار-از-اراضی-استان-زنجان-زیر-کشت-سورگوم-علوفه‌ای-رفت
مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان با بیان اینکه کاشت سورگوم علوفه‌ای در استان زنجان مطابق با الگوی کشت انجام می‌شود گفت: در حال حاضر 25 هکتار از اراضی استان زیر کشت سورگوم علوفه‌ای رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ تن عملکرد در هکتار داشته باشد.

سعید ناصروفائی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: با توجه به اینکه سورگوم جزء گیاهان با نیاز آبی کم می‌باشد در آینده می‌تواند به دلیل چالش کمبود آب جایگزین گیاهان با نیاز آبی بالا مثل ذرت گردد.

وی افزود: این گیاه به دلیل مقاوم بودن به خشکی به شتر گیاهان زراعی معروف است و با توجه به خشکسالی‌های اخیر و برنامه الگوی کشت سازمان جهاد کشاورزی ترویج کشت این محصول در حال انجام است.

مدیر زراعت سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: کاشت سورگوم علوفه ای در ابتدای خرداد ماه سالجاری انجام شده که در شهرستان‌های تابعه استان در حال حاضر به مساحت 25 هکتار زیر کشت رفته است و پیش‌بینی می‌شود بیش از ۶۰ تن عملکرد در هکتار داشته باشد.

وی ادعان کرد: هدف از کشت این محصول جایگزین کردن مصرف سورگوم بجای ذرت در مصرف خوراک دام و طیور می‌باشد.

ناصروفائی افزود: کشت سورگوم نیاز مبرم دامداران استان به علوفه تازه را برطرف می‌کند و با توجه به خشکی مراتع و کمبود علوفه از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی خاطر‌نشان کرد: در شرایط خشکسالی و شوری آب و خاک کشت سورگوم بجای ذرت با توجه به مقاومت مطلوب آن می‌تواند در افزایش تولید موثر باشد. تولید آن در استان با توجه به شرایط منطقه از ۲ تا ۳ چین با میانگین عملکرد ۶۰ تن در هکتار قابل پیش‌بینی است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر