logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۳:۴۹
[ شناسه خبر : ۳۰۴۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

همه تمهیدات برای حج امسال اندیشیده شده است/توافقات با عربستانی ها مستند و مکتوب است

همه-تمهیدات-برای-حج-امسال-اندیشیده-شده-است-توافقات-با-عربستانی-ها-مستند-و-مکتوب-است

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت:همه تمهیدات لازم برای سفر زائران به حج از سوی سازمان حج و زیارت اندیشیده شده است.

به گزارش موج رسا; صالحی امیری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در یک سال گذشته تلاش شده است که موانع حج باز شود تا مردم به آروزی خود برسند.

وی با بیان اینکه وظیفه حاکمیت،دولت،سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری حل مشکلات است،تصریح کرد: همه تمهیدات لازم در این زمینه اندیشیده شده است.

 وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه موارد توافق مستند و مکتوب شده و جبنه حقوقی پیدا کرده است،ادامه داد: در سازمان حج و بعثه مقام معظم رهبری تدابیری اندیشیده شده است تا حجاج در امنیت و رفاه به حج مشرف شده و کرامت حجاج حفظ شود.

صالحی امیری با بیان اینکه حج متعلق به همه جهان اسلام است و ضروری است بهانه ای از سوی حجاج در این سفر داده نشود،افزود: امسال باید بیش از سال های گذشته تلاش شود.

وی گفت: تلاش کردیم روابط سیاسی دو جانبه با عربستان از سفر حجاج تفکیک شود.

این مسئول که 14 مسئله در خصوص حج با مسئولان حج عربستان حل شد، گفت: مسائلی از جمله اعزام، اسکان،بهداشت و درمان، انجام فرائض مثل دعای کمیل و برائت و حمل و نقل حل شده است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: نوع رفتارهای ما برای کشورهای اسلامی الگو است.

صالحی امیری بیان داشت: امیدواریم مراسم حج امسال باز کننده مسیر حج عمره باشد در حال حاضر یک میلیون متقاضی حج در نوبت داریم.//ن

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : ] [ ۰۲:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۵ ]
شما نوشتید وزیر فرهنگ تشریف آوردند زنجان ایشان یک پارچه از دیپلماسی حج وسیاست حذف می زنند پس تکلیف فرهنگ که سیاست ها وحج هادر درون آنست چی می شود
فرم ارسال نظر