logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۹:۲۴
[ شناسه خبر : ۳۰۴۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون اشتغال و توسعه کارآفرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

اشتغال اتباع بیگانه در استان زنجان ممنوع است

اشتغال-اتباع-بیگانه-در-استان-زنجان-ممنوع-است
معاون اشتغال و توسعه کارافرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با بیان اینکه نظارت‌های دقیق در ارتباط با اشتغال اتباع بیگانه در استان انجام می‌گیرد گفت: اشتغال اتباع بیگانه در استان زنجان ممنوع است.

اسماعیل آقاجانلو در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه بر اساس بخشنامه‌های صادره از وزارت کشور بکارگیری اتباع بیگانه در استان زنجان ممنوع و با کار فرمایان متخلف طبق قانون برخورد خواهد شد اظهار کرد: بکارگیری اتباع بیگانه افغانی وعراقی بدون مجوز و پروانه کار ممنوعیت دارد.

وی افزود: کار فرمایان استان به هیچ وجه حق به کارگیری و ایجاد اشتغال برای اتباع بیگانه را نداشته و شرایط اشتغال اتباع بیگانه در استان طبق ماده 120 قانون کار قید شده است و اتباع بیگانه نمی‌توانند در ایران مشغول به کار شوند.

معاون اشتغال و توسعه کارافرینی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان عنوان کرد: اتباع بیگانه در صورتی می‌توانند در استان زنجان اشتغال داشته باشند که اولا دارای روادید ورود با حق کار مشخص و دوما مطابق با قوانین و آئین‌نامه‌های مربوطه پروانه کار دریافت کرده باشند.

آقاجانلو تصریح کرد: گشت‌های مشترک شهرستان زنجان با همکاری نماینده فرماندار، نیروی انتظامی و نیروی اداره کار به صورت منظم و دقیق در شرکت‌ها و باغ‌ها استان صورت می‌گیرد.

وی تاکید کرد: در برابر مجازات کارفرمایانی که اقدام به اشتغال اتباع بیگانه کرده و از قوانین سرپیچی نمایند برای بار اول 5 برابر دست مزد روزانه یک کارگر جریمه شده و در صورت تکرار مجازات و زندان در نظر گرفته شده است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر