logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۲
[ شناسه خبر : ۳۰۴۱۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
کارشناس مذهبی در گفتگو با موج رسا:

سیره حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی است

سیره-حضرت-معصومه(س)-بهترین-الگو-برای-بانوان-جامعه-اسلامی-است
کارشناس مذهبی با بیان اینکه یکی از الگوهای بانوان و دختران اسلامی حضرت معصومه(س) می‌باشد گفت: سیره حضرت معصومه(س) بهترین الگو برای بانوان جامعه اسلامی است.

حلیمه مهدیخانی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه زن نقش اساسی در تربیت الگوهای مناسب تربیتی در خانواده دارد اظهار کرد: خانواده قدیمی‌ترین واحد اجتماعی و اولین محل برای آموزش فرزندان و پرورش آنها می‌باشد.

وی افزود: حضرت معصومه (س) با اینکه مقام عصمت نداشتند ولی موفق شدند با خودسازی و تهجد به مقام عصمت نزدیک شده و به عنوان الگویی برتر برای بانوان و دختران مسلمان آشکار گردند.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: پس همه زنان و دختران جامعه اسلامی باید نسبت به ایشان در زمینه‌های اخلاقی و تربیتی و نقش مهم در ساخت یک جامعه اسلامی اقتدا نمایند تا بتوانند سعادت و پیشرفت را، برای خانواده و سر زمیهن اسلامی رقم بزنند تا مایه عزت جامعه اسلامی گردند.

مهدیخانی گفت: همچنین حضرت معصومه(س) به لحاظ علمی به مقامی رسیده بودن که امام رضا(ع) به ایشان فرمودند: وقتی که من نبودم پاسخ سوالات شیعیان را از خواهرم بگیرید و احادیث متعددی از ایشان نقل شده است که نشان از عظمت فکری و روحی و معنوی ایشان می‌باشد.

وی گفت: پس دختران ما مادران فردای جامعه بوده و برای داشتن فرزندان و جامعه سالم نیاز به الگو گیری از مادری سالم خواهند داشت که الگوگیری از ائمه اطهار از ویژگی‌های انسان‌های صالح است.

کارشناس مذهبی تاکید کرد: درنتیجه هر بانویی و هر دختری باید استقلالش در جامعه به رسمیت شناخته شود تا بتواند در این جمعه موثر و مفید واقع گردد.

مهدیخانی افزود: در آخر می‌توان گفت این بانوان و دختران ما هستند که در راس امور مدیریتی و همچنین تربیتی جامعه و خانواده قرار گرفته‌اند و نقش اصلی در تربیت انسان‌ها دارند.

وی افزود: بانوان امروز نقش مهمی در تربیت جامعه و همچنین تربیت مردانی پاکدامن و عفیف برعهده آنها می‌باشد پس باید در تربیت فرزندان خود کوشا باشند زیرا که همین فرزندان امروز جامعه ساز آینده و معرفی تربیت خانواده در جامعه می‌باشند.

کارشناس مذهبی عنوان کرد: زن زیباترین واژه آفرینش و موثر ترین فرد در تربیت افراد موفق و لایق دارای سلامت روح و روان در جامعه می‌باشد.

وی تصریح کرد: سازنده‌ترین و ارزشمند ترین نقش‌هایی که یک زن می‌تواند در آن ایفا کند نقش مادری و همسری است که از لحاظ تربیتی خانواده الگوگیری فرزندان از مادر بیشتر است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر