logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۳۰۴۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رزمنده هشت سال دفاع مقدس در گفتگو با موج رسا:

دستاوردهای حوزه دفاعی حاصل استقامت و ایثار دوران دفاع مقدس است

دستاوردهای-حوزه-دفاعی-حاصل-استقامت-و-ایثار-دوران-دفاع-مقدس-است
رزمنده هشت سال دفاع مقدس با بیان اینکه سوم خرداد، سالروز مقاومت و پیروزی، تجلی فرهنگ ایثار و شهادت و اوج خداباوری و خلوص است گفت: دستاوردهای حوزه دفاعی محصول استقامت و ایثار است.

حسین محمدی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه ایران اسلامی به عنوان کشوری مقتدر و امن در منطقه مطرح است و کسی جرات تجاوز به آن را ندارد اظهار کرد: با ورود نیروهای مردمی بسیج به عرصه جنگ و راهنمایی‌های حضرت امام خمینی(ره) عشق به میهن و دفاع از ارزش‌های میهن جز اولویت‌های ممکن بوده است.

وی افزود: دشمن با خیال فتح خرمشهر پیش آمد و برنامه‌ریزی‌های خاص خود را داشت که با پیشرفت به جنوب کشور بتواند اقتدار مردم ایران را نادیده بگیرد آنها استقامت و ایثار مردم ایران را نا دیده گرفته بودند.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس عنوان کرد: در اوایل هشت سال دفاع مقدس فرمانده کل قوا شخص خائن و وطن فروشی به نام بنی‌صدر بود؟! کشور با خیانت ها و ندانم کاری های او صدمات بسیاری را متحمل شد.
محمدی ابراز کرد: رزمندگان اسلام به فرمان امام خمینی(ره) به جبهه‌های حق علیه باطل رفتند و با کمترین امکانات جنگی بهترین دستاورد که فتح خرمشهر از جمله موارد مهم و تاثیرگذار در انقلاب اسلامی بود را از آن خود نمودند.
وی افزود: دشمن با خیال خام وارد جنوب و غرب کشور ایران شد و صدام حسین طی سخنرانی‌های خود اعلام نمود، در کمتر از یک هفته در  تهران مصاحبه خواهم کرد.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس تصریح کرد: عراق با همکاری 48 کشور در جنگ هشت ساله با ایران وارد شد و از همه جوانب با کشورهای استکبار در ارتباط بود.
محمدی افزود: در جنگ تحمیلی بین عراق و ایران از نظر جامعه ملل و قانون‌های مندرج در آن اجازه حمله به رژیم بعثی داده و حمایت‌های لازم از طرف کشورهای استعمار شکل گرفت.
وی اضافه کرد: امام خمینی(ره) خطاب به رزمندگان فرمودند: فتح خرمشهر فتح خاک نیست، فتح ارزش هاست، مانند پاوه که فرمودند  باید آزاد گردد؛ رزمندگان با ندای الله اکبر صادقانه وارد میدان جنگ شدند و به فرمان امام(ره) لبیک گفتند.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: در دوران هشت سال دفاع مقدس در نحوه ورود به خرمشهر شهید جهان آرا تدابیر خردمندانه ای داشتند، که قبل از فتح خرمشهر در مهرماه سال۶۰ به شهادت رسید، و همهٔ رزمندگان با تکیه برایمان واعتقادات والای خود اقدام نموده و موفق شدند، و در آخر عده ای به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.
محمدی گفت: در دوران هشت سال دفاع مقدس استان زنجان شهدای زیادی را تقدیم انقلاب نمود شهدایی چون اکبر منصوری، رحیم تاران، حاج میرزاعلی رستمخانی، علی اصغر محمدیان، مهدی پیرمحمدی،  محمد ناصر اشتری و خیلی از شهدای دیگر که برای آزادی کشور و دفاع از اسلام عزیز به دست غاصبان بعثی شهید شدند.
وی افزود: اکثر شهدای شهر زنجان دریا دل و خط شکن بودند مانند شهیدان علی اکبر اسماعیلی، ناصر علمی فرد، شهید جواد آقامیری، شهید ابوالفضل مجینه، شهید علی اکبر نقدی و بسیار از شهدای دیگر که برای دفاع از مرز و بوم وارد جبهه‌های حق علی باطل شدند.
رزمنده هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد: از استان زنجان 153 شهید  خط شکن  از شش گردان در فتح خرمشهر تقدیم انقلاب شد، به همین خاطر و شهدای خط شکن غواص مقام معظم رهبری مدظله‌العالی به استان زنجان لقب شهر دیار غواصان دریا دل را دادند.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر