logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۵:۱۲
[ شناسه خبر : ۳۰۴۰۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
رئیس راه و شهرسازی شهرستان ابهر در گفتگو با موج رسا خبر داد:

پیش‌بینی احداث 2 هزار واحد طرح ملی مسکن در شهرستان ابهر

پیش‌بینی-احداث-2-هزار-واحد-طرح-ملی-مسکن-در-شهرستان-ابهر-
رئیس راه و شهرسازی شهرستان ابهر با بیان اینکه در سامانه طرح نهضت ملی مسکن که سایت برای متقاضیان از سال ۹۸ تا سال ۱۴٠۱ باز بود حدود ۵٠٠٠ نفر ثبت نام کردند گفت: احداث 2 هزار واحد طرح ملی مسکن در شهرستان ابهر پیش‌بینی شده است.

حمیدرضا سرداریان اصفهانی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; اظهار کرد: به دلیل مشکلاتی که در خصوص تامین زمین دولتی وجود داشت و زمین‌هایی که معارض داشت رفع تصرف شد و این عامل باعث شد پروژه با تاخیر آغاز شود.   

وی با بیان اینکه در حال حاضر سه پروژه در ابهر در حال اجرا است ابراز کرد: یک پروژه ۲۸۲ واحدی خاتم الانبیا که در حال ساخت هست، یک پروژه ۴۶۰ واحدی در منطقه گلسار که پیمانکار انتخاب شده و به زودی شروع به کار خواهد کرد، یک پروژه ۱٠٠٠ واحدی داریم در منطقه زرکوبان که در مرحـله تأمین زمین می باشد و انشاءالله پروژه آن شروع به کار خواهد کرد. مجموعا ۲٠٠٠ واحد در ابهر انشاءالله ساخته خواهد شد.  

سرداریان گفت: پـروژه مسکن مهر خـاتم‌الانبیا از ابتدای تابستان ۱۴٠۱ شروع شده و پیشرفت فیزیکی کار حدود ۲۲ درصد است و سال بعد پیمانکار ملزمست به تحویل واحدها ا.   

وی تصریح کرد: 350 میلیون تومان به ازای هر واحد به صورت وام است که با رایزنی‌ها و بررسی‌های انجام شده مبلغ این وام به ۵۵٠ میلیون افزایش پیدا کرده است کــه در شورای پـول و اعتبار تأیید شده ولی هـنوز ابلاغ نشده است و مابقی به صورت آورده متقاضی است.  

رئیس راه و شهرسازی شهرستان ابهر با بیان اینکه متراژ زمین این پروژه 1.5 هکتار و متعلق به سازمان ملی زمین و مسکن می‌باشد افزود: مدت قرارداد تحویل واحدها ۲ سال می‌باشد. 

وی خاطر نشان کرد: سیاست دولت در راستای حمایت از مسکن‌دار کردن مردم این است که زمین را رایگان در اختیار مردم می‌گذارد و وام را هم تأمین می‌کند، یعنی نصف این طرح به صورت وام و بقیه آن به صورت آورده توسط متقاضی تامین می‌شود.   

به گزارش موج رسا؛ پروژه ۲۸۲ واحدی خاتم‌الانبیا دارای ۶بلوک می‌باشد که ۳بلوک آن ۸ طبقه و  سه بلوک ۷ طبقه است و یک بلوک آن سه واحد تجاری می‌باشد و متراژ واحدها از حدود ۹٠ تا ۱۱٠ مترمربع می‌‎باشد.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر