logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۱۵
[ شناسه خبر : ۳۰۳۸۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد/ هزینه تسلیم شدن در برابر امر دشمن بالاتر از جنگ است

ایران-با-هیچ-کشوری-سر-جنگ-ندارد-هزینه-تسلیم-شدن-در-برابر-امر-دشمن-بالاتر-از-جنگ-است
امام جمعه رنجان با بیان اینکه کشور ایران در دوران جنگ تسلیم دشمن نشده و خوش درخشید گفت: تسلیم شدن در برابر امر دشمن ننگین تر و هزینه سنگین در پی دارد.

به گزارش موج رسا; آیت الله علی خاتمی امروز در خطبه‌های این هفته نماز جمعه شهر زنجان با بیان اینکه سوم خرداد 1361 یکی از روزهای غرور آفرین برای کشور ایران است اظهار کرد: روزی که رزمندگان دیروز در مقابل دشمن بعثی ایستادگی و گذشت داشته و باعث غرور شدند مخصوصا در عملیات فتح خرمشهر خوش درخشیده و تعدادی از رزمندگان استان زنجان در عملیات فتح خرمشهر به شهادت نائل آمدند.

وی افزود: 30 اردیبهشت ماه در فرهنگ عمومی جامعه روز ملی جمعیت نامگذاری شده است عنوان کرد: یکی از مولفه‌های قدرت یک ملکت نیروی انسانی جوان، پرانرژی، سازنده و اثرگذار است.

وی با اشاره به مسئله مهم و قابل تفکر در مملکت مسئله جمعیت است گفت: از نظر صاحب نظران مملکت با بحران جمعیت مواجه است.

آیت الله خاتمی گفت: بعد از چند سال به وضوح قابل پیش‌بینی است که بیش از 30 درصد جمعیت ایران ناتوان، از کار افتاده خواهد بود که هزینه سنگین نگهداری را در پی خواهد داشت و نیروی مولد پیش‌ران و کار در جامعه نخواهیم داشت.

وی با بیان اینکه کاهش نیروهای جوان در مملکت باعث کاهش نیروهای محرک انسانی می‌شود بیان کرد: با کمبود نیروهای محرک انسانی نیروهای علمی، فرهنگی و خلاق جامعه با کمبود مواجه خواهد شد.

امام جمعه زنجان ادامه داد: مقام معظم رهبری مد ظله عالی در این باره می‌فرمایند: برای نجات کشور از آینده هولناک پیری جمعیت تلاش کنید تلاش برای افزایش جمعیت و نسل و جوان شدن نیروی انسانی کشور امری مهم است.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: حمایت از خانواده‌ها از ضروری‌ترین فرایض مسئولان و مردم کشور است که باید به آن توجه داشت این فریضه برای افراد و مراجع تاثیر گذار و فرهنگ ساز تاکید بیشتر دارد.

وی با بیان اینکه افزایش جمعیت سیاست حیاتی برای آینده بلند مدت کشور عزیز است گفت: کاوش‌های صادقانه علمی نشان می‌دهد این سیاست را می‌توان با پرهیز از آسیب‌های مختلف شناسایی نمود و آینده کشور را از آن بهره‌مند ساخت.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به دست اندر کاران مسئله افزایش جمعیت به این حسنه ماندگار توصیه می‌شود در کنار تدابر قانونی و امثال آن به فرهنگ سازی در فضای عمومی و نیز در نظام بهداشتی جامعه اهمیت داده شود.

آیت الله خاتمی تصریح کرد:  اول خرداد سال 1359 سالروز محاصره اقتصادی ایران توسط دولت آمریکا و اروپا می‌باشد که با تمام ملاحظات و وعده‌هایی که در برجام ذکر شده بود دولت ایران به تمام وعده‌های خود عمل نمود ولی دولت آمریکا مثل همیشه به هیچ کدام از وعده‌های قید شده پایبند نمانده است.

وی با بیان اینکه با توجه به این مسئله که کشور ایران با هیچ کشوری سر جنگ ندارد اظهار کرد: کشور ایران اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد و با هیچ کشوری قطع رابطه نکرده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به اول خرداد سال 1362 سالروز شهادت فرمانده شهید محمد بروجردی گفت: ایشان نمونه بارز یک انسان فوق العاده می‌باشند که هنوز در میان مردم منقطه کردستان به مسیح کردستان مشهور است

آیت الله خاتمی با اشاره به سوم خرداد 1361 یکی از روزهای غرور آفرین برای کشور ایران است گفت: روزی که رزمندگان دیروز در مقابل دشمن بعثی مخصوصا در عملیات فتح خرمشهر خوش درخشیده و تعداد از رزمندگان استان زنجان در عملیات فتح خرمشهر به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

وی ادامه داد: فتح خرمشهر روز مقاومت و فتح و ایثار پیروزی است در مقابل رویارویی با دشمن دو راه وجود دارد یکی تسلیم شدن و دیگری مقاومت کردن و ایستادگی در برابر دشمن است که به این راحتی نبوده و باید هزینه کرد.

امام جمعه زنجان با بیان اینکه عقب‌نشینی و تسلیم امر دشمن شدن نیز هزینه دارد گفت: همیشه تسلیم شدن در برابر خواسته دشمن ننگین‌تر و هزینه سنگینی در پی داشته است.

آیت الله خاتمی تاکید کرد: به مردم استان زنجان معروف به مردمان پایتخت شور و شعور حسینی هستند امام حسین(ع) در واقعه عاشورا تسلیم خواسته دشمن نشد چرا که می‌دانست تسلیم شدن هزینه دارد و هزینه جنگ شهدای کربلا بودند.

وی با بیان اینکه امام خمینی(ره) فرمودند در مقابل دشمن یک قدم عقب نشینی برابر است با ده قدم پیشرفت دشمن به سمت پیروزی است گفت: هزینه مقاومت در جنگ کمتر از تسلیم شده در برابر خواسته دشمن است.

آیت الله خاتمی ابراز داشت: مقام معظم رهری مد ظله عالی فرمودند در مقابل استکبار دو راه وجود دارد یکی تهدید نظامی و دیگری تحریم که در هر دو مورد با مقاومت کشور ایران به نتیجه مثبت رسیده است استکبار بر این باور بود که ملت ایران دست‌هایشان را در برابر آنها بالا برده و تسلیم شوند،  خیر ملت ایران ملتی نیست که دست‌ها را بالا گرفته و تسلیم امر دشمن شوند نمونه بارز آن جنگ 8 سال دفاع مقدس است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر