logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۲:۵۳
[ شناسه خبر : ۳۰۳۲۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
متکدیان بی سر و سامان در زنجان؛

دستگاه‌های متولی پاسخگوی علت بازگشت دوباره متکدیان به سطح شهر زنجان باشند

دستگاه‌های-متولی-پاسخگوی-علت-بازگشت-دوباره-متکدیان-به-سطح-شهر-زنجان-باشند
معاون خدمات شهری شهرداری زنجان با بیان اینکه متکدیان سطح شهر زنجان توسط شهرداری جمع‌آوری شده و تحویل اردوگاه که در اختیار فرمانداری با مسئولیت فرماندار است؛ داده می‌شود گفت: علت بازگشت دوباره متکدیان به شهر را باید از دستگاه متولی تحویل گیرنده پیگیر شد.

به گزارش موج رسا; روزانه در حال تردد در سطح شهر زنجان با متکدیان متعددی برخورد می‌کنیم که گاها مزاحمت‌هایی را نیز برای افراد ایجاد می‌کنند، با اینکه بار‌ها شنیده‌ایم شهرداری مسئولیت جمع‌آوری متکدیان را بر عهده دارد اما چرا بازهم شاهد حضور متکدیان در سطح شهر هستیم آیا واقعا ارگان‌های ذیربط توان مقابله را ندارند یا برنامه‌ای برای مقابله نچیده‌اند؟

در این راستا غلامحسن احمدی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج‌رسا با بیان اینکه طبق دستورالعمل‌های موجود، شهرداری در خصوص ساماندهی متکدیان تنها باید یک اقدام انجام دهد و آن هم جمع‌آوری است، اظهار داشت: متکدیان توسط شهرداری جمع‌آوری شده تحویل اردوگاه داده می‌شود و اردوگاه در اختیار فرمانداری است و مسئول نیز آقای فرماندار است.

وی افزود: شهرداری تنها جمع‌آوری متکدیان را بر عهده دارد اما اینکه چه اقدامی در راستای ساماندهی متکدیان بعد از جمع‌آوری انجام شود تا دوباره به خیابان بازنگردد در حیطه وظایف شهرداری نیست.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان گفت: حلقه‌ای که باید بعد از جمع‌آوری متکدیان، تحویل به مجموعه‌، غربالگیری انجام شود کامل نیست.

وی اذعان کرد: در طول سال گذشته بیش از یک هزار و ۲۰۰ متکدی از سطح شهر جمع‌آوری شده که شاید ۸۰ درصد این افراد تکراری هستند. گاها این افراد جمع‌آوری می‌شوند تحویل اردوگاه داده می‌شوند؛ اما قبل از همکاران شهرداری، دوباره به سطح شهر بازمی‌گردند بنابراین در این زمینه تنها شهرداری مسئول و پاسخگو نیست.

احمدی خاطر‌نشان کرد: ۴ نفر در شهر زنجان با یک دستگاه مینی‌بوس وظیفه جمع‌آوری متکدیان سطح شهر را برعهده دارند. با این حال باید این نکته ذکر شود که مسئول جمع‌آوری متکدیان زیر ۱۸ سال شهرداری نیست و بهزیستی این مسئولیت را بر عهده دارد.

وی خاطر‌نشان کرد: مسئولیت جمع‌آوری متکدیان بالای ۱۸ سال شهرداری است و باید عیب و ایراد کار و اینکه چرا بعد از جمع‌آوری متکدیان دوباره به شهر بازمی‌گردند را از دستگاه متولی تحویل گیرنده پیگیر باشید.

معاون خدمات شهری شهرداری زنجان در ادامه گفت: یکی از علل ایراد کار این است که اردوگاه شهرداری تحویل مجموعه داده شده تا برای نگهداری معتادان متجاهر خانم بکار رود. و فعلا مکانی جدیدی برای این امر تعیین و مشخص نگردیده است.

وی با انتقاد از اینکه بعد از جمع‌آوری دوباره متکدیان به سطح شهر برگشته‌اند و کل اقدامات شهرداری بی‌ثمر مانده است، گفت: شهرداری هزینه جمع‌آوری و انتقال را بر عهده می‌گیرد اما دریغ از اینکه نتیجه حاصل شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر