logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۷:۳۸
[ شناسه خبر : ۳۰۲۹۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان:

آب سد تالوار زنجان قابلیت استفاده به عنوان شرب را دارد

آب-سد-تالوار-زنجان-قابلیت-استفاده-به-عنوان-شرب-را-دارد
سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان با بیان اینکه سهم حق‌آبه استان زنجان به میزان ۱۰ میلیون‌متر مکعب همچنان محفوظ است گفت: آب سد تالوار هیچ گونه مشکل کیفی به لحاظ وجود آرسینیک در دُز بالا ندارد و بعد از تصفیه قابل شرب است.

اکبر باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; در خصوص سهم حق‌آبه استان زنجان از سد تالوار اظهار داشت: حق‌آبه استان از سد تالوار ۱۰ میلیون متر مکعب بوده و همچنان محفوظ است که برای شهرستان خدابنده تخصیص گرفته‌ایم.

وی افزود: آب این سد کاملا سالم است و هیچ مشکلی به لحاظ آرسینیک ندارد به طوری که حتی در استان همدان نیز آزمایشاتی از آب سد داشته‌اند و کیفیت آب هیچ گونه مشکلی به لحاظ سلامتی و محیط زیستی نداشته است.

سرپرست شرکت آب منطقه‌ای استان زنجان گفت: با اینکه گفته می‌شد در برخی نقاط میزان آرسینیک بالا است اما بعد از تصفیه هیچ مشکلی برای شرب نداشت.

وی در ادامه در خصوص حق‌آبه از رودخانه قزل‌اوزن نیز یاد‌آور شد: استان توانست ۱۰۹.۵ میلیون‌مترمکعب حق آبه از قزل‌اوزن بگیرد.

باقری با بیان اینکه سالانه تخصیصی از رودخانه قزل‌اوزن به استان اختصاص نمی‌یافت اذعان کرد: با مشاوره‌ای که از تهران ارسال شد تخصیصی برای استان ایجاد شد و میزان ۱۰۹.۵ میلیون مترمکعب به استان اختصاص یافت.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر