logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۶
[ شناسه خبر : ۳۰۲۵۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

رسانه سعودی پیش نویس قطعنامه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را منتشر کرد

رسانه-سعودی-پیش-نویس-قطعنامه-بازگشت-سوریه-به-اتحادیه-عرب-را-منتشر-کرد-
یک رسانه سعودی پیش نویس قطعنامه بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را منتشر کرده و خبر داد، قرار است این متن در نشست فوق العاده وزرای خارجه عرب که فردا یکشنبه در قاهره برگزار می‌شود، بررسی و به رای گذاشته شود.

به گزارش موج رسا; در این پیش نویس که توسط نشریه سعودی «المجله» منتشر شده، بر اهمیت برداشته شدن گام‌های عملی و فعال با هدف حل بحران در چارچوب اصل گام در مقابل گام تاکید و تمامی این اقدامات در چارچوب قطعنامه بین المللی 2254 خواهد بود، تاکید شده است.

در بخشی از این پیش نویس، بر توجه ویژه کشورهای عضو اتحادیه عرب به حفظ امنیت و ثبات در سوریه و صیانت از هویت عربی، حاکمیت، تمامیت ارضی و همکاری جهت ایجاد برون رفتی برای بحران سوری که منجر به کاهش مشکلات ملت سوریه می‌گردد، تاکید شده است.

المجله تاکید کرد، پیش نویس مذکور روز 3 ماه مه در اختیار دبیر خانه اتحادیه عرب قرار گرفته است و برای صدور نیازمند موافقت وزرای خارجه کشورهای این اتحادیه است که قرار است در رابطه با از سرگیری مشارکت هیئت‌های سوریه در نشست‌های اتحادیه عرب و نیز تمامی سازمان‌های وابسته و زیر مجموعه آن  7 مه 2023 (فردا) تشکیل جلسه داده و تصمیم گیری کنند تا  از همان تاریخ جنبه اجرایی به خود بگیرد.

این پیش نویس همچنین خواستار همبستگی کامل با ملت سوریه در برابر مشکلاتی شده است که امنیت و ثبات این کشور را به چالش کشیده، شده و از تلاش‌های انجام گفته برای آماده سازی شرایط جهت به حرکت در آوردن روند فراگیر سیاسی در سوریه و نقش آفرینی پیشرویانه عربی در چارچوب تلاش‌های انجام گرفته برای پایان دادن به بحران سوریه و حل تمامی تبعات آن حمایت شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر