logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۷
[ شناسه خبر : ۳۰۲۳۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

آمریکا عامل ناامنی در منطقه است

آمریکا-عامل-ناامنی-در-منطقه-است
امام جمعه زنجان با بیان اینکه سفر رئیس جمهور عراق به ایران رویدادهای مهمی در پی داشته است گفت: لازمه امنیت در منطقه عدم وجود و نظارت آمریکا در مناطق است.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان با بیان اینکه فاصله کشور ایران تا کشور عراق 14 هزار کیلومتر است اظهار کرد: بزرگترین خوشبختی برای یک ایرانی زیارت مکان‌های مقدس امامان(ع) در کشور عراق است.

وی افزود: در دین مبین اسلام درآمد و رفاه باید ناشی از سعی و تلاش در جامعه باشد از جمله خطراتی که در جامعه وجود دارد می‌توان به فساد، رانت و سوء استفاده اشاره کرد که مانند اژدهای هفت سر عمل می‌کند اگر یک سر اژدها قطع شود سر دیگر وجود دارد.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: جوامع باید با این مشکلات مبارزه کند تا ریشه فساد، رانت و سوء استفاده خشکانده شود و افرادی که از راه‌های نامشروع ثروت‌های باد آورده دارند با آنها مقابله شود.

حجت الاسلام خاتمی عنوان کرد: معیارهای بسیاری برای مقابله با فساد در جامعه وجود دارد مخصوصا برای مدیران جامعه که امکانات و اختیارات در دست دارند.

وی تاکید کرد: اگر مسئولی جرات مقابله با فساد، یا اعتبارات و یا بدهکاران عمده بانکی را نداشته باشد این گونه افراد با زورگویی مانند آمریکا جرات مقابله نخواهد داشت.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: نکته قابل تامل دیگر تولید ستون فقرات کشور و کارگر ستون فقرات در بخش تولید است که از جمله نکات مهم در جامعه کارگری است.

حجت‌الاسلام خاتمی تصریح کرد: باید تمام احتیاجات قشر کارگر در جامعه اعم از حقوق، بیمه و آینده کاری مشخص شده باشد تا سرمایه‌گذار برای حفظ سرمایه و ایجاد بستر مناسب برای رشد، کار و تلاش فراهم شود.

وی اذعان کرد: یکی دیگر از افتخارات در 8 سال دفاع مقدس وجود 14 هزار شهید کارگر در جبهه حق علیه باطل بود که مقام معظم رهبری در این باره فرمودند شهدا مانند پرچم و علم و جزء افتخارات و باعث سربلندی برای مملکت هستند.

امام جمعه زنجان گفت: طی روزهای گذشته رویدادهای مهمی برای پیشرفت کشور به ثبت رسیده است که از جمله سفر رئیس جمهور کشور عراق به کشورمان ایران است.

حجت‌الاسلام خاتمی عنوان کرد: مقام معظم رهبری اصلی‌ترین مسئله را ارتباط اقتصادی، روابط اجتماعی مطرح کردند و فرمودند کشورها در منطقه مشکلات به وجود آمده را خود حل کنند.

وی تاکید کرد: وجود آمریکا در منطقه نه تنها تامین کننده نمی‌باشد بلکه باعث بروز آتش، جنگ و اختلافات در جامعه می‌شود که همه اختلافات به وجود آمده در منطقه از آمریکا نشات گرفته است.

امام جمعه زنجان تصریح کرد: خوشبختانه در مجلس عراق نیز به تصویب رسید همان گونه که رهبر عزیز انقلاب فرمودند حتی وجود یک آمریکایی در منطقه خطر ساز است.

وی ابراز کرد: یکی دیگر از اتفاقات مهم در کشور سفر وزیر خارجه به کشور لبنان است و سفری آیت الله رئیسی به کشور سوریه از جمله موارد حساس و مهم برای کشور می‌باشد.

امام جمعه زنجان اذعان کرد: شورای همکاری خلیج فارس پیشنهاد کرد حفظ سوریه در اتحادیه عرب و جبهه مقاومت تقویت شود یکی شدن جبهه مقاومت حزب الله، ایران و سوریه در مقابل رژیم صهیونیسم و اربابان آن آمریکا است.

حجت‌الاسلام خاتمی افزود: در این بابا معاهدات ارزشمندی به نتیجه رسیده و باعث دلخوشی شده است که پیام مهم برای دولت کودک کش رژیم صهیونیسم و بزرگان آن آمریکا می‌باشد. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر