logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۳۰۲۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
هادی سیاسی در گفتگو با موج‌رسا:

برخورد با عاملان جنایت شهیدانی همچون الداغی باید به مطالبه عمومی تبدیل شود

برخورد-با-عاملان-جنایت-شهیدانی-همچون-الداغی-باید-به-مطالبه-عمومی-تبدیل-شود
کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه اگر همه مردم با هم درخواست برخورد با بی‌حجابی را داشتند، اتفاقاتی همچون شهادت شهید الداغی رخ نمی‌داد گفت: در شهادت شهیدی همچون الداغی همه ما مقصریم چرا به درستی و به جا برای برخورد با بی‌حجابی مطالبه نکردیم.

لیلا حسینی در گفت‌و‌گو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه اتفاقات رخ داده در سال گذشته برای ارازل و اوباش که نسبت که مسائل اخلاقی تعهدی نداشتند، شرایط را بهتر کرد گفت: از سویی دیگر شعار زن، زندگی، آزادی محدودیت قانونی که برای یک زن مصونیت به همراه داشت؛ را از بین رفت.

وی افزود: از بین رفتن این مصونیت‌ها میدان را به افراد هرزه بیشتری برای جسارت بیشتر فراهم کرد و دست نیروی انتظامی برای برخورد با چنین ذهن‌های مسمومی بسته شد، چراکه اگر نیروهای امنیتی اقدامی را انجام دهند جبهه و تقابل ایجاد می‌شود و این امر شکافی را در پی خواهد داشت که خواستگاه دشمن است بنابراین دشمن توانست با شعار زن، زندگی، آزادی یک شکاف بین رعایت و عدم و رعایت قانون ایجاد کند که نتیجه آن شهادت شهید الداغی و طلبه‌ای در قم شد.

کارشناس مسائل سیاسی با بیان اینکه نتیجه این اغتشاشات موضوعات اخیر شد، ادامه داد: اگر به وقت خود مردم به صحنه می‌آمدند قطعا این اتفاقات نمی‌افتاد چراکه اغلب مردم می‌گفتند مسئولان چرا برخورد نمی‌کنند در صورتی که باید مطالبه از طرف مردم بود تا حجاب که یک امر اجتماعی است تحت الشعاع قرار نمی‌گرفت چراکه حجاب امری اجتماعی است و حکومتی نیست.

وی با بیان اینکه اگر همه مردم با هم درخواست برخورد با بی‌حجابی را داشتند این اتفاقات رخ نمی‌داد گفت: در شهادت شهیدی همچون الداغی همه ما مقصریم چرا به درستی و به جا برای برخورد با بی‌حجابی مطالبه نکردیم، به جا امر به معروف و نهی‌ از منکر نکردیم. اما باید عاملان جنایت به اشد مجازات برسند.

حسینی با بیان اینکه در بحث دینی اصول دین و فروع دین وجود دارد گفت: در این راستا ۵ ستون اصلی و ۱۰ ستون فرعی برای دین وجود دارد در ستون فرعی بحث امر‌به‌معروف و نهی‌از منکر وجود دارد اگر مردم به حق و به جا جایگاه امر به معروف و نهی از منکر را بشناسد و همه به جا و با رعایت اصول امر به معروف و نهی از منکر کنند مطمئنا این اتفاقات رخ نمی‌داد.

وی اذعان کرد: در حال حاضر در جامعه شرایط دو قطبی ایجاد شده است و نیروهای مذهبی به این فکرند که آیا تذکر بدهیم یا نه؟ اگر تذکر بدهیم یک اتفاق می‌افتد و اگر تذکر ندهیم اتفاق دیگری. شهید الداغی به نحوی نهی از منکر کرد که نتیجه آن شهادت شد.

کارشناس مسائل سیاسی گفت: اگر همه مردم به قائده این امر را انجام دهند، خیلی از شدت بازخورد‌ها کم می‌شود، با این حال افرادی که امر به معروف نمی‌کنند و سکوت کرده‌اند زندگی خود را می‌گذرانند اما افرادی که این امر را انجام می‌دهند به شهادت می‌رسند.

وی اذعان کرد: در حال حاضر وظیفه ما شناخت و بصیرت، جهاد تبیین، بفهمیم کجا باید چکاری انجام دهیم، اگر مردم همه یک چیز را مطالبه کنند مشکلات حل می‌شود بنابراین همه باید به یک مرحله از رشد اجتماعی برسند، یاد بگیرند و بعد از یادگرفتن اقدام به امر به معروف و نهی از منکر کنیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر