logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۳۰۲۱۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان زنجان در گفتگو با موج رسا:

لزوم حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر در جامعه

لزوم-حمایت-از-آمران-به-معروف-و-ناهیان-از-منکر-در-جامعه-
معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، گفت: متاسفانه قوانین موجود تا کنون حمایت خوبی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود نداشته و لازم است مسئولین مربوطه در این امر جدی باشند.

سکینه اسکندری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه جامعه بر رفتارهای فردی تایر گذار است، اظهار کرد: طرز رفتار والدین در خانه و جامعه باعث شکل گیری شخصیت یک فرد در اجتماع می‌شود و طبق بررسی‌های به عمل آمده در جامعه بعد از وراثت و ژنتیک، تغذیه، دوران جنینی، خانواده در شکل دادن شخصیت یک فرد تاثیر مستقیم دارد.

 معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان عنوان کرد: جامعه نمی‌تواند به تنهایی شخصیت یک فرد را بسازد بلکه علل و عوامل در کنار هم باعث تشکیل شخصیت یک فرد می‌شود شکل گیری روحیه تبهکاری و جنایت کار نتیجه تغذیه در دوران جنینی، سطح فرهنگ خانواده و مربی می‌باشد.

اسکندری گفت: جامعه بر رفتار فرد به طور مستقیم تاثیر می‌گذارد اما بذر اصلی و شکل گیری هسته اولیه شخصیت را هم نمی‌توان از طرف جامعه دانست کودک در خانواده رشد و پرورش پیدا می‌کند در واقع رفتار یک کودک بر گرفته از رفتار والدین است.

وی با بیان اینکه انسان موجودی اجتماعی است و از طرد شدن هراس دارد، ابراز کرد: اگر جامعه سالم باشد و بر مدار دینداری متمرکز شود قطعا ناهنجاری‌های کمتری را در جامعه شاهد خواهیم بود.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان زنجان تاکید کرد: قوانین و برنامه های جامعه‌ای که بر محور دینداری استوار است اجازه تبهکاری و جنایت را به افراد جامعه نمی‌دهد.

اسکندری با اشاره به قانون ممنوعیت حمل سلاح سرد و گرم بدون مجوز در کشور، تاکید کرد: این قوانین باید با جدیت بیشتری نسبت به قبل پیگیری شود.

وی با اشاره به لزوم ارتقا معنویت در جامعه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، افزود: ترویج فضیلت‌های انسانی و آشنایی و معرفی مساجد برای نسل‌های جدید از جمله کارهای مهم در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی، نزاع و درگیری‌های خیابانی است.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه استان زنجان، ابراز کرد: نوع پوشش در جامعه یکی دیگر از عوامل محیطی در ایجاد رفتارهای هیجانی و ضد ارزش است این مساله در آمارهایی که از برخی کشورهای اروپایی و غربی ارائه می‌دهند به راحتی قابل درک است.

وی با اشاره به قانون حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر، عنوان کرد: متاسفانه قوانین موجود تا کنون حمایت خوبی از آمران به معروف و ناهیان از منکر وجود نداشته و لازم است مسئولین مربوطه در این امر جدی باشند.

معاون فرهنگی مدیریت حوزه علمیه خواهران استان زنجان با اشاره به تحلیل‌های غیرکارشناسی سلبریتی‌ها، ابراز کرد: روایت نادرست از واقعه، ارائه تحلیلگری‌های غیر کارشناسانه سلبریتی‌ها در زمینه‌های مختلف گاهی اوقات خسارت‌های جبران ناپذیری به مردم و جامعه و خانواده‌ها خصوصا جوانان و نوجوانان وارد می‌کند. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر