logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۴۸
[ شناسه خبر : ۳۰۱۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان:

۲۰۰ عنوان برنامه با محوریت هفته عقیدتی سیاسی در استان زنجان برگزار می‌شود

۲۰۰-عنوان-برنامه-با-محوریت-هفته-عقیدتی-سیاسی-در-استان-زنجان-برگزار-می‌شود-
مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: ۲۰۰ عنوان برنامه همزمان با هفته عقیدتی سیاسی به همت سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان برگزار می‌شود.

به گزارش موج رسا; حجت‌الاسلام حسن بیگدلی امروز ضمن تبریک هفته معلم، هفته بسیج فرهنگی و هفته عقیدتی بسیج و سپاه اظهار داشت: سپاه یک مجموعه انقلابی و نهاد است و نهادها تشکیل یافته بعد از انقلاب هستند. برخی نهادها تاثیرگذاری ژرف در مانایی انقلاب اسلامی داشتند که از جمله آن‌ها نهاد سپاه است. 

وی افزود: نهاد سپاه دوم اردیبهشت سال ۵۸ تشکیل شد و در سال ۵۹ با جنگ تحمیلی رویکرد سپاه نظامی شد و نگاه جامعه نیز به سمت نظامی حرکت کرد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ادامه داد: در صورتی که حضرت آقا سپاه را یک مجموعه ویژه مورد توجه قرار داده و فرموده‌اند سپاه یک مجموعه صرفا نظامی نیست. بلکه سپاه یک مجموعه انقلابی برای حفاطت از انقلاب است که در قانون اساسی به این مسئله اشاره شده است.

وی گفت: در کنار این مسئله برای اینکه هویت سپاه ماندگار باشد، نهادی به نام نمایندگی تشکیل شده که رسالت آن پاسداری و صیانت از هویت مکتبی، انقلابی و ولایی سپاه است. این هویت که اساس و روح سپاه و بسیج را تشکل می‌دهد باید محفوظ باشد برای نگهداشت این هویت نهاد نمایندگی تشکیل شده است. که اعتلای معرفت و بصیرت دینی، سیاسی کارکنان و بسیجیان و ترویج ارزش‌های انقلابی سپاه و بسیج را بر عهده دارد. که باید در این راستا فعالیت، سیاست‌گذاری، هدایت، برنامه‌ریزی کند.

حجت‌الاسلام بیگدلی خاطر‌نشان کرد: مقام معظم رهبری در راستای احکامی که به نمایندگان خود در سپاه دادند سه محور اساسی از مجموعه نمایندگی مطالبه کرده‌اند، که یکی از آن ارتقای معنویت و بصیریت دینی است که امروزه در راستای روشنگری و جهاد تبیین سپاه با قوت تمام وارد شده به طوری که سال گذشته ۱۰ هزار جلسه صرفا بصیریتی برگزار شده است.

وی تصریح کرد: محور دوم تقویت روحیه جهادی و انقلابی است که از اهداف و مطالبات مقام معظم رهبری است. و بهره‌گیری از روحانیون عالم و حوزه علمیه می‌باشد.

حجت‌الاسلام بیگدلی با بیان اینکه نهاد نمایندگی وابسته به سپاه است گفت: این نهاد مجموعه‌های ستادی برای انجام وظایف دارد.

وی اذعان کرد: مقام معظم رهبری برای اینکه سپاه بتواند وظایف خود را به درستی انجام دهد چند موضوع را مطالبه دارند، بحث آگاهی بخشی در راستای مسائل سیاسی، دشمن شناسی، دوست شناسی و جریان شناسی است که باید در مجموعه سپاه محقق شود.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با بیان اینکه یکی از مطالبات ایشان این است که عناصر تشکیل دهنده سپاه و بسیج یعنی ایمان، اخلاص، شجاعت، آماده بکار بودن و بی‌طمعی به دنیا در مجموعه سپاه محفوظ بماند، گفت: این امور جزوی از رسالت نمایندگی است که در مجموعه سپاه در حال فعالیت است.

حجت‌الاسلام بیگدلی اذعان کرد: هفته‌ای که به عنوان هفته معلم نامگذاری شده، قسمتی از وظایف به عرصه ظهور قرار داده می‌شود.

وی با بیان اینکه هفته عقیدتی از روز ۹ اردیبهشت تا ۱۴ اردیبهشت آغاز می‌شود گفت: تلاش شده برنامه‌ها با عناوین هفته تدوین شود.

وی بیان کرد: برنامه یک روزه ویژه یکشنبه ۱۰ اردیبهشت با حضور حجت‌الاسلام علی رضایی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در بسیج مستضعفین در استان برگزار خواهد شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان گفت: ۲۰۰ برنامه در مجموعه سپاه استان در این هفته از جمله برگزاری مراسم حکمت مطهر، تبیین اندیشه‌ها و آثار شهید مطهری با محوریت جهاد تبیین، توزیع ۸۰۰ جلد کتاب در خصوص جهاد تبیین، برگزاری همایش هادیان سیاسی سپاه و بسیج، تشکیل قرارگاه ویژه حجاب و عفاف، تجلیل از اساتید و فرهنگیان مربیان برجسته، برگزاری کرسی‌های هم اندیشی توسط بسیج اساتید، طرح ناظر در خصوص حجاب و عفاف، تجلیل از مربیان برتر عقیدتی یادواره شهدای معلم فرهنگی و غبار‌روبی مزار شهدا و برگزاری مسابقه کتابخوانی با موضوع بیانیه گام دوم انقلاب برگزاری نمایشگاه آثار شهید مطهری برگزاری کارگاه آگاه سازی ازدواج آسان برگزار خواهد شد.

مسئول نماینده ولی‌فقیه در سپاه انصارالمهدی‌(عج) استان زنجان با بیان اینکه سپاه همواره موضوع امر به معروف و نهی از منکر ورود داشته است گفت: ورود سپاه در زمینه حجاب و عفاف در بعد ایجابی خواهد بود و نه سلبی و در بعد ایجابی نیز صرفا در قالب تذکر لسانی این امر انجام خواهد شد.

وی با بیان اینکه سپاه حافظ انقلاب است گفت: این نهاد مقدس بدون چشم‌داشت و مسائل مالی همواره در تمام صحنه‌ها حاضر و آماده و موفق بوده است.

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر