logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۲۸
[ شناسه خبر : ۳۰۱۱۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]

عملیات بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه در «شمالگان»

عملیات-بمب‌افکن‌های-راهبردی-روسیه-در-«شمالگان»-
وزارت دفاع روسیه از پرواز چند ساعته دو بمب‌افکن راهبردی «توپولوف تو-۱۶۰» در آب‌های بی‌طرف حد فاصل دریاهای «بارنتز» و «نروژ» خبر داد.

به گزارش موج رسا; در شرایطی که تنش‌های مسکو و غرب همچنان ادامه دارد، پرواز بیش از ۱۴ ساعته بمب‌افکن‌های راهبردی روسیه در آب‌های حومه شمالگان خبرساز شد.

بنا بر گزارش منابع رسانه‌ای از مسکو، وزارت دفاع روسیه از پرواز چند ساعته بمب‌افکن‌های راهبردی در آب‌های پیرامونی قطب شمال خبر داد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که دو بمب‌افکن راهبردی «توپولوف تو-۱۶۰» پرواز از قبل برنامه ریزی شده در آب‌های بی‌طرف حد فاصل دریاهای «بارنتز» و «نروژ» را به سرانجام رساندند.

این وزارتخانه همچنین خبر داد که جنگنده‌های روسیه این دو بمب افکن راهبردی را در این عملیات همراهی کردند.

در توضیح وزارت دفاع روسیه آمده است: «در جریان پرواز (دو بمب افکن راهبردی)، خدمه هواپیماهای دوربرد در شب و روز در هوا سوخت‌گیری ‌کردند، اسکورت جنگنده توسط خدمه هواپیمای میگ-۳۱ نیروی هوایی و پدافند هوایی ناوگان شمال انجام شد».

عملیات بمب افکن‌های روسیه در مناطق پیرامون قطب شمال در شرایطی انجام شده که تنش‌های مسکو و غرب بر سر اوکراین همچنان ادامه دارد.

بر همین اساس، «دیمیتری مدودف» رئیس‌جمهور سابق روسیه و معاون کنونی شورای امنیت این کشور روز سه‌شنبه (دیروز) درباره یک جنگ جهانی جدید هشدار داد. او همچنین گفت: «خطرات تقابل هسته‌ای نیز در حال افزایش است» (جزئیات بیشتر).

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر