logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۴
[ شناسه خبر : ۲۹۹۴۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
فرمانده یگان حفاظت میراث فرهنگی زنجان خبرداد:

کشف و ضبط ۷ شی سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در خدابنده

کشف-و-ضبط-۷-شی-سفالی-متعلق-به-هزاره-اول-قبل-از-میلاد-در-خدابنده
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی زنجان از دستگیری یک قاچاقچی اشیای تاریخی و کشف و ضبط هفت شی سفالی متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در خدابنده خبر داد.

به گزارش موج رسا;  به‌ نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان، ناصر حبیبیان اظهار کرد: در نتیجه بازرسی به‌عمل‌آمده از منزلی با تعامل و هماهنگی یگان حفاظت میراث فرهنگی و رئیس پلیس اطلاعات شهرستان خدابنده هفت شی تاریخی کشف و متهم برای تشکیل پرونده تحویل مسئولان نیروی انتظامی شد.

وی افزود: این اشیا شامل ظرف سفالی ۵ عدد خمره و ۲ عدد پیاله سفالی است که متعلق به هزاره اول قبل از میلاد در شهرستان خدابنده هستند.

 فرمانده یگان حفاظت اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان زنجان تصریح کرد: هنوز مشخص نشده این اشیای قدیمی از کجا کشف شده و چگونه به دست متهم افتاده است. متهم به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مقام قضایی استان ارجاع داده شد.

وی خاطرنشان کرد: هر گونه حفاری و کاوش به قصد به دست آوردن اموال تاریخی، فرهنگی ممنوع بوده و مطابق ماده ۵۶۲ قانون مجازات اسلامی، مرتکب به حبس از شش ماه تا سه سال و ضبط اشیای مکشوفه به نفع سازمان میراث فرهنگی کشور و آلات و ادوات حفاری به نفع دولت محکوم می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر