logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۱:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۹۸۵۸ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

معاون درمان وزارت بهداشت اعلام کرد

معاون-درمان-وزارت-بهداشت-اعلام-کرد
معاون درمان وزارت بهداشت وضعیت بروز بیماری کرونا در کشور را تشریح کرد و گفت: اکنون حدود ۱۳ هزار مراجعه روزانه به مراکز درمانی داریم که با علائم تنفسی و علائم مشابه سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

به گزارش موج رسا; دکتر سعید کریمی، درباره آخرین جهش‌های ویروس کرونا، گفت: زیر سویه XBB.۱.۵ از نوادگان سویه اُمیکرون XBB است که قبلا در ایران آن را نداشتیم و این همان سویه‌ای است که در اروپا و آمریکا موج گسترده‌ای ایجاد کرد و در ایران هم روند افزایشی اخیر بیماری مربوط به همین زیر سویه است.

وی با بیان اینکه این سویه سرایت پذیری فوق‌العاده زیادی دارد، تصریح کرد: اما میزان کشندگی آن بیشتر از سایر سویه‌ها نیست ولی وقتی سویه‌ای سرایت پذیری بالایی دارد، کسانی که آسیب‌پذیر باشند و به آن مبتلا شوند ممکن است جان خود را از دست بدهند. از این جهت کسانی که بیماری زمینه‌ای دارند باید خود مراقبتی کرده و در زدن ماسک در فضای سربسته، حفظ فاصله فیزیکی، رعایت نکات بهداشتی و ... دقت کنند.

وی درباره میزان مراجعین بیمارستانی اظهار کرد: میزان موارد بستری که ما اعلام می‌کنیم طبق دستور سازمان بهداشت جهانی آنهایی هستند که تست PCR مثبت داشته باشند، اما مراجعین کلی بیمارستانی ما اکنون مواردی هستند که مشکوک، محتمل و قطعی کرونا باشند که تا ۷ فروردین ماه این مراجعات به حدود ۱۹ هزار مورد هم افزایش یافته بود، اما کم کم کاهش یافته است و اکنون حدود ۱۳ هزار مراجعه روزانه به مراکز درمانی داریم که با علائم تنفسی و علائم مشابه سرماخوردگی به مراکز درمانی مراجعه می‌کنند.

او در خصوص موج اخیر کرونا در کشور با اشاره به اینکه این موج دو کوهانه بوده است، توضیح داد: یک افزایش موارد مبتلا به بیماری و قله‌ای در ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ داشتیم که فروکش کرد و مجددا در ۷ فروردین امسال افزایش موارد را شاهد بودیم که البته دلیل آن هم کاملا مشخص است که به دنبال افزایش دید و بازدیدها و رفت و آمدها اتفاق افتاد.

وی افزود: طی چند روز اخیر از نظر مراجعین بیمارستانی تعداد کاهش یافته است. میزان بستری در روز در ICU تا حدود ۱۰۰۰ نفر افزایش یافته است که الان به حدود ۸۰۰ بستری رسیده است و حدود ۳۸۰۰ نفر هم مشکوک، محتمل و قطعی کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر