logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۲:۳۲
[ شناسه خبر : ۲۹۸۲۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل میراث فرهنگی استان زنجان:

چاقو صدرنشین فروش صنایع دستی استان زنجان در ایام تعطیلات نوروزی شد

چاقو-صدرنشین-فروش-صنایع-دستی-استان-زنجان-در-ایام-تعطیلات-نوروزی-شد
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه چاقو بیشترین میزان فروش صنایع دستی در ایام نوروز در استان را داشت، گفت: ارزش صنایع دستی فروخته شده در ایام تعطیلات نوروزی امسال قریب به ۳ میلیارد تومان رسید.

سید سعید صفوی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در تعطیلات نوروز امسال بازارچه صنایع دستی در ۱۰ نقطه از سطح استان فعال بود، اظهار داشت: بازارچه صنایع دستی در مجاور مکان‌های تاریخی از جمله موزه رختشویخانه، گنبد سلطانیه، غار کتله خور دایر بود.

وی افزود: در بازارچه‌هایی که در شهرستان‌های زنجان، طارم، خدابنده، سلطانیه و ابهر دایر شده بود صنایع دستی شاخص استان از جمله چاقو‌، مس، ملیله، زیورآلات، گلیم، مصنوعات چرمی و گیوه بیشتر مورد توجه گردشگران و مسافران قرار داشت.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آمار احصا شده چاقو رکورد فروش صنایع دستی در استان را در ایام تعطیلات نوروزی داشت، بیان کرد: مجموع صنایع دستی به فروش رفته رقمی بالغ بر ۳ میلیارد تومان است.

وی با اذعان به اینکه ۵۵ رشته صنایع دستی در استان فعال است، گفت: هر شهرستان دارای صنایع دستی خاصی است و افراد زیادی مشغول به این فعالیت در شهرستان‌ها هستند.

صفوی با بیان اینکه در حال حاضر ۶۰۰ فروشگاه صنایع دستی در استان فعال است، اذعان کرد: صنایع دستی کمک شایانی به اقتصاد برخی خانوارده‌هایی که صرفا از این راه امرار معاش کرده‌اند داشته است.

وی خاطر نشان کرد: در راستای رونق فعالیت در زمینه صنایع دستی به فعالان این صنعت تسهیلات اشتغالزایی پرداخت می‌شود و توانسته کمک موثری به فعالان این صنعت داشته باشد. 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر