logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۵:۳۱
[ شناسه خبر : ۲۹۸۱۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

اقتدار امروز ایران را مدیون شهدا هستیم

اقتدار-امروز-ایران-را-مدیون-شهدا-هستیم
امام جمعه زنجان با بیان اینکه امروز ایران در عرصه‌های مختلف حرفی برای گفتن دارد گفت: اقتدار امروز ایران را مدیون شهدا هستیم.

به گزارش موج رسا; آیت اله علی خاتمی امروز در خطبه‌های نماز جمعه این هفته زنجان اظهار کرد: 19 فروردین ماه سالروز شهادت عالم بزرگ فقیه، زاهد تربیت شده در حوزه علمیه نجف اشرف شهید آیت الله سید محمدباقر صدر و خواهر گرامیشان بنت الهدی می‌باشد که زیر شکنجه بعثی‌‌ها به شهادت نائل آمده است.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: با توجه به روز 20 فروردین ماه که روز افتخار آفرین در تاریخ انقلاب اسلامی ایران است روز ملی فناوری هسته‌ای می باشد که امروزه ایران قوی حرفی برای گفتن در عرصه های مختلف دارد.

وی ابراز داشت: ملت ایران ملتی است که در کنار شتاب و پیشرفت‌های علمی راه رسیده به رتبه های بالای دانش خصوصا دانش‌ها و فن آوری‌ها در عرصه هسته‌ای، سلول‌های بنیادی، ناتو، هوا و فضا و امثال آن بر پایه‌ انقلاب عظیم علمی در کشور گذاشته شده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به شهیدان بزرگواری که این اقتدار را خلق کردند و در این راه به شهادت رسیده اند گفت: افتخار استان زنجان شهید دکتر مجید شهریاری و افتخار ملی شهید فخری زاده است.

امام جمعه زنجان با اشاره به کوتاه آمدن دولت ایران در قضیه برجام اظهار کرد: در برجام کوتاه آمدیم تمام مفاد قید شده را امضا و به تعهدات خود در این مورد عمل کردیم اما در مقابل دولت آمریکا به هیچ کدام از تعهدات خود پایبند نماند.

وی تاکید کرد: محدودیتی که در دادگاه بین‌المللی عنوان شده بود دولت آمریکا آن را سیاسی عنوان نمود 40 سال اموال مملکت را بلوکه کرده اند کدام قدم را برای سازش و اصلاح با کشور ایران برداشته‌اند؟

امام جمعه زنجان با اشاره به بیانات معمار کبیر انقلاب درباره استعمارگران خارجی گفت: امام خمینی(ره) فرمودند: ملت ما هرگز داخل درهای بسته زندگی نمی‌کند و این درها را بر روی استعمارگران باز نمی‌کنیم.

وی ادامه داد: رابطه خارجی دولت ایران بر اساس حفظ آزادی، استقلال، مصالح،  منافع اسلام و مسلمین است و اصل سیاست خارجی در قانون اساسی مصلحت و حفظ آزادی و استقلال جامعه است.

امام جمعه زنجان ابراز داشت: حضرت امام(ره) فرمودند: ما می‌توانیم با تمام دولت‌های دنیا رابطه حسنه داشته باشیم.

وی اذعان کرد: نوزدهم ماه مبارک رمضان اولین پله مبارک شب‌های قدر است و تقویم فرهنگی آن را روز نهج البلاغه نام گذاری کرده که معمار بزرگ انقلاب(ره) در این باره فرمودند: نهج البلاغه کتاب امروز و فردای ماست.

امام جمعه زنجان اذعان کرد: نهج البلاغه تاریخ زندگی فردی، اجتماعی و خانوادگی حضرت امیرالمومنین است که در جامعه ما آنگونه که باید و شاید به توصیه‌های نهج البلاغه توجه نمی‌شود.

وی گفت: یک فرد مسیحی 6 جلد از کتاب نهج البلاغه درباره حضرت علی(ع) را نوشته است علی(ع) صدای رسای عدالت انسانی بر تاریخ است.

امام جمعه استان زنجان عنوان کرد: در شب‌های قدر از تجربیات دریافتی از فضل الهی بهره مند شویم خدای تبارک و تعالی برای ماه مبارک رمضان ارزش قائل شده است.

امام جمعه زنجان ابراز کرد: پیامبر اکرم (ص) می‌فرماید حتی خواب روزه دار در این ماه مبارک عبادت است و نفسش تسبیح و دعای وی مستجاب و توبه قبول می‌شود.

وی تاکید کرد: ملائک خطاب به کسانی که روی زمین هستند می‌گویند توبه کنید در توبه باز و دست شیطان در این ماه بسته است.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر