logo
امروز : سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۲۳
[ شناسه خبر : ۲۹۸۰۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان:

12 هزار نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای زنجان تحت آموزش قرار گرفتند

-12-هزار-نفر-در-دوره‌های-فنی-و-حرفه‌ای-زنجان-تحت-آموزش-قرار-گرفتند
مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با بیان اینکه استقبال خوبی در زمینه دوره‌های مختلف فنی‌وحرفه‌ای توسط کارآموزان انجام می‌شود، گفت: 12 هزار نفر در دوره‌های فنی و حرفه‌ای زنجان تحت آموزش قرار گرفتند.

محمدرضا انصاری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه دوره‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای بر اساس استانداردها و شایستگی‌های شغلی برگزار می‌شود اظهار کرد: دوره‌های مذکور برای اشتغال‌زایی در زمینه‌های مختلف شغلی انجام شده و استقبال خوبی توسط کار آموزان می‌شود.

وی افزود: دوره‌ها از 30 ساعته تا دوره‌های کارگر ماهر در سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان تشکیل می‌شود و بنا به نوع نیاز و آموزش کار آموز مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان عنوان کرد: اکثر برنامه‌ریزی‌های دوره‌های مختلف به صورت 3 ماه است که بستگی به میزان ساعت و استانداردهایی که کد بین‌الملل در رشته‌های مختلف دارد برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

انصاری گفت: بعد از تعریف دوره ثبت نام دوره بلافاصله آغاز می‌شود که کار آموزان می‌توانند در دوره‌های مذکور شرکت کنند و از دوره‌ها استفاده لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: 60 درصد کار آموزان بعد از طی دوره‌های آموزشی مشغول بکار شده که در واقع این دوره‌ها در زمینه اشتغال‌زایی در استان مفید و موثر عمل کرده است.

مدیرکل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان ابراز کرد: 60 درصد اشتغال‌زایی‌ها در استان از سازمان فنی‌وحرفه‌ای استان انجام می‌شود و کلاس‌های مربوطه نقطه قوتی به رفع بیکاری در جامعه است.

انصاری اذعان کرد: بعد از اتمام دوره کار آموزان با توجه به ظرفیت اشتغال‌زایی در رشته‌های مختلف می‌توانند اقدام به ثبت نام و گذراندن دوره‌های تکمیلی کنند.

وی ادامه داد: مجموع نفرات شرکت کننده در دوره‌ها در بخش‌های دولتی و غیردولتی بالغ بر 12 هزار نفر بوده که نسیت به مدت مشابه سال گذشته 25 درصد افزایش داشته است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر