logo
امروز : شنبه ۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۰۸
[ شناسه خبر : ۲۹۷۹۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
بعد از کش‌و‌قوس‌های فراوان؛

پرواز زنجان_ مشهد دوباره برقرار شد

پرواز-زنجان--مشهد-دوباره-برقرار-شد
فرودگاه زنجان مجهزترین فرودگاه‌های هم‌سطح خود در کشور محسوب می‌شود با اینکه می‌توانست به عنوان یکی از پر‌ترد‌دترین فرودگاه‌های کشور باشد؛ همچنان در سودای پرواز قرار داشت؛ بالاخره با کش‌و‌قوس‌های فراوان پرواز زنجان به مشهد روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان برقرار شد.

به گزارش موج رسا; فرودگاه زنجان یکی از مجهزترین فرودگاه‌های هم‌سطح خود در کشور محسوب می‌شود که مجموعه‌های مورد نیاز یک فرودگاه مرز هوایی و تجهیزات مورد نیاز را داراست.

با این که پویایی و توسعه فرودگاه‌ها نقش تاثیرگذاری بر رونق اقتصادی، رشد و توسعه بخش‌های مختلف از جمله جذب گردشگران داخلی و خارجی دارد و جهت ادامه فعالیت نیازمند حمایت مردم و توجه هرچه بیش‌تر مسئولان امر استانی است اما آن‌طور که باید از ظرفیت فرودگاه زنجان استفاده نمی‌شود و بستر آماده شده فرودگاه هنوز مغفول مانده است، زیرا پروازهای چندانی از لحاظ زیارتی و گردشگری از این فرودگاه انجام نمی‌گیرد و مردم هم استقبال چندانی برای مسافرت‌های هوایی از زنجان ندارند در صورتی که با پروازهای مکرر از فرودگاه می‌توانست در جذب گردشگر داخلی و خارجی موثر بوده و درآمدزایی برای استان داشته باشد.

در این راستا محمد قاسمی، مدیر فرودگاه زنجان در گفت‌وگو با خبرنگار موج‌رسا اظهار داشت: با تلاش و پیگیری استاندار زنجان قرار است پرواز زنجان به مشهد برقرار شود.

وی با اشاره به اینکه در ایام تعطیلات نوروزی هیچ پرواز مسافری از فرودگاه زنجان انجام نشد، افزود: علی‌رغم اینکه با چند شرکت هواپیمایی رایزنی شده بود اما متاسفانه خلف وعده کردند و پروازی برقرار نشد.

مدیر فرودگاه زنجان با بیان اینکه فرودگاه آماده برای برقراری تمام پرواز‌ها است، گفت: در صورت پیگیری سازمان حج و زیارت استان زنجان، فرودگاه زنجان نیز یکی از فرودگاه‌های فعال برای پرواز زائران حج تمتع از اوایل خرداد ماه خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه گاها اعلام می‌شود که استان زنجان نتوانست پرواز را برقرار نگه دارد، گفت: نمی‌توان از شرکت هواپیمایی این انتظار را داشت که دچار ضرر و زیان شود اما پرواز را همچنان حفظ نماید، بدقولی‌هایی که ایجاد می‌شود از طریق شرکت‌های پروازی است و فرودگاه زنجان دخالتی در آن ندارد و علی‌رغم همه تلاش‌ مسئولان گاها نتیجه‌ای برای برقراری پرواز‌ها حاصل نمی‌شود.

با این حال طبق اعلام امروز استانداری زنجان، پرواز زنجان به مشهد روزهای دوشنبه و پنجشنبه هر هفته توسط شرکت هواپیمایی ماهان از ۴ اردیبهشت‌ماه برقرار شده و زمان پرواز از فرودگاه مشهد به مقصد زنجان ساعت ۱۰:۳۰ و از فرودگان زنجان به مقصد مشهد نیز ساعت ۱۳:۳۰ خواهد بود. مردم می‌توانند جهت تهیه بلیط به سایت‌ها و اپلیکیشن‌های معتبر خرید بلیط مراجعه فرمایید.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر