logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۸:۵۸
[ شناسه خبر : ۲۹۷۱۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان خبرداد:

کشف 20 تن مواد غذایی فاسد در استان زنجان

کشف-20-تن-مواد-غذایی-فاسد-در-استان-زنجان
مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان با بیان اینکه نظارت‌های دقیق در زمینه مواد غذایی در ایام نوروز به عمل آمده است گفت: در این بازرسی‌ها 20 تن مواد غذایی فاسد در ایام نوروز در استان زنجان کشف شد.

جلیل نصیری در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه طی نمونه برداری‌هایی که در حوزه‌های مختلف انجام شده است اظهار کرد: نمونه برداری آب آشامیدنی میزان سنجش کلر باقی مانده 5 هزارو 920 مورد است.

وی افزود: طرح نوروزی از 24 اسفند ماه تا اواخر ماه رمضان ادامه خواهد داشت و از کلیه مراکز و اماکن حساس، سامانه‌های آب رسانی و منابع آب آشامیدنی نظارت به عمل می‌آید.

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان عنوان کرد: در رابطه با نمونه برداری میکروبی 198 مورد انجام شده که مشکل خاصی از نظر نتایج به دست آمده گزارش نشده است.

وی افزود: از مواد غذایی نمونه‌برداری انجام شده و در حوزه صنعتی و سنتی با دستگاه پرتابل نمونه‌برداری‌ها برای تشخیص میزان کیفیت انجام گرفته است.

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان ابراز کرد: تعداد سنجش مواد غذایی با تجهیزات پرتابل 5 هزارو 462 مورد بوده است تعداد نمونه‌برداری‌های انجام شده و در دست تحقیق وبررسی 203 مورد می‌باشد.

وی افزود: تعداد کل بازرسی‌های انجام شده و معرفی شده به مراجع قضایی 110 مورد است. و پیگیری‌های لازم انجام گرفته است با توجه به میزان مواد فاسد کشف شده 20 تن بوده که قابل اهمیت است.

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان تاکید کرد: تعداد 66 مورد تخلف و پلمپ‌های انجام شده و تعداد رسیدگی به شکایت‌های مردمی که با سامانه 190 تماس گرفته شده و 63مورد گزارش شده و تعداد 107 مورد بازدید از مراکز به عمل آمده است.

وی افزود: تعداد اکیپ‌های بازرسی10 مورد است که در صورت بروز مشکل پیشنهاد می‌شود با سامانه 190 تماس حاصل شود.

مسئول نظارت و بهداشت علوم پزشکی استان زنجان اذعان کرد: همه مشکلات بهداشتی درباره اقامت‌ها، مراکز بهداشتی بین راهی، آب آشامیدنی با سامانه 190 تماس حاصل شود و پیگیری‌های لازم در این باره با جدیت انجام می‌گیرد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر