logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۳:۵۰
[ شناسه خبر : ۲۹۷۰۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان:

خرید زولبیا و بامیه در استان زنجان کاهش یافت

خرید-زولبیا-و-بامیه-در-استان-زنجان-کاهش-یافت
رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان گفت: به دلیل افزایش قیمت زولبیا و بامیه در استان زنجان میزان خرید این شیرینی در ماه مبارک رمضان نسبت به سال‌های گذشته کاهش یافته است.

محمد بیگ محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه زولبیا و بامیه در دو سه روز اول ماه رمضان فروش خوبی داشت، اظهار کرد: در حال حاضر میزان خرید کاهش یافته و همین امر میزان پخت این شیرینی را نیز پایین‌تر آورده است.

وی افزود: به دلیل اینکه قیمت تمام اقلام سفره افطار افزایش یافته همین امر سبب شده تا قدرت خرید پایین‌تر بیاید و مردم کمتر سمت خرید شیرینی زولبیا و بامیه بروند.

رئیس اتحادیه قنادان استان زنجان با اشاره به اینکه آنچه که از استان‌های دیگر نیز خبر می‌رسد این است که میزان خرید زولبیا و بامیه ۸۰ درصد تنزل کرده است، گفت: شاید ابتدای ماه رمضان، شب‌های احیا اندکی خرید بالاتر رود اما در روز‌های عادی خرید کاهش یافته است.

وی با اذعان به اینکه میزان خرید شیرینی نوروزی نیز امسال کاهش یافت، تصریح کرد: شاید در میزان درآمد تغییری ایجاد نشده باشد چراکه قیمت‌ها بالاتر رفته اما حجم تولید و پخت شیرینی پایین آمده است.

بر اساس مصوبه انجمن حمایت از حقوق مصرف‌کننده، قیمت هر کیلوگرم زولبیا و بامیه درجه یک در زنجان ۹۰ هزار تومان و ممتاز ۱۰۰ هزار تومان تعیین شده است، بنابراین فروش زولبیا به قیمت بیش از ۱۰۰ هزار تومان تخلف است. علت افزایش قیمت زولبیا و بامیه در ماه رمضان امسال نیز به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه بوده است‌.

قیمت نان چایی در شهر زنجان کمتر از زولبیا است و همانند چند سال گذشته بصورت آزاد و مبتنی بر کیفیت عرضه می‌شود.

با این حال شهروندان تخلفات و شکایات خود را می‌توانند با شماره تلفن ۳۳۴۶۵۴۶۹ اطلاع‌رسانی کنند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر