logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۷۰۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
معاون فرهنگی سپاه استان زنجان:

سردار اشتری به عنوان شهید شاخص استان زنجان امسال معرفی شد

سردار-اشتری-به-عنوان-شهید-شاخص-استان-زنجان-امسال-معرفی-شد
معاون فرهنگی هنری سپاه انصارالمهدی (عج) استان زنجان از اعلام شهید شاخص استان در سال 1402 خبر داد و گفت: سردار شهید محمد ناصر اشتری به عنوان شهید شاخص ۱۴۰۲ استان زنجان معرفی شده است.

به گزارش موج رسا; فریدون رحیم پور اظهار کرد: سازمان بسیج مستضعفین در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه، تعدادی از شهدا گرانقدر را به‌عنوان شهید شاخص معرفی می‌کند که امسال نیز پس از هم اندیشی‌ها و بررسی های انجام شده در شورای جهاد فرهنگی استان زنجان و شهرستان‌ها و همچنین بهره‌گیری از نظرات پیشکسوتان، رزمندگان، فرماندهان دفاع مقدس و اقشار مختلف بسیج، سردار شهید محمدناصر اشتری به عنوان شهید شاخص استان زنجان انتخاب و معرفی شده است.

وی با بیان اینکه معرفی شهید شاخص استان در راستای آشنایی و بهره‌گیری هر چه بیشتر جامعه به ویژه نسل جوان با سیره و سبک زندگی این شهدا است، افزود: در راستای ترویج سبک زندگی شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و همچنین شهدای جبهه مقاومت ، معرفی شهدای شاخص بسیج از سال ۸۹ پایه‌گذاری شده است.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان ضمن یادآوری رشادتها و از خودگذشتگی‌های بی نظیر شهدای ایران اسلامی خاطرنشان کرد: این سنت حسنه، فرصتی بی‌نظیر برای فرهنگ‌سازی در حوزه مقاومت، ایثار و شهادت و بازخوانی سبک زندگی شهدا و پرداختن به معیار و ویژگی‌های جوان مؤمن انقلابی و معرفی الگوهای عینی در تاریخ انقلاب اسلامی و بازآفرینی این الگو برای نسل جوان و نوجوان امروز است.

رحیم پور با تاکید بر اینکه معرفی شهدای شاخص در طول سالهای گذشته دستاوردها و برکات زیادی در حوزه تریوج فرهنگ ایثار و شهادت داشته است، تصریح کرد:  داشتن سابقه عمل جهادی برجسته در انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و دفاع از حریم اهل بیت (ع)، جریان ساز برای نسل جوان، جوان بودن، دارای حرکت‌های امیدبخش و نیز موفقیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی و هنری از جمله شاخصه‌های مهم انتخاب شهدای شاخص محسوب می‌شود.

معاون فرهنگی سپاه انصارالمهدی(عج) استان زنجان با اشاره به اقدامات انجام شده در معرفی شهدا عنوان کرد: به منظور آشنایی هرچه بهتر و بیشتر نسل جوان با شهدای سال، فعالیت‌های متنوع از جمله تبلیغات شهری شامل نصب بنر و تمثال شهدا در مکان‌های مهم و پر تردد شهر، اردوهای راهیان نور، نامگذاری مکان‌ها به نام شهدا، آشنایی با سیره این شهیدان در حلقات صالحین، برگزاری یادواره‌هایی با محوریت شهدای سال، چاپ و توزیع کتب مرتبط با زندگینامه شهدا، ساخت مستند زندگینامه شهدای والامقام و نشر وصیت‌نامه شهدا در صفحه‌های مجازی صورت می‌گیرد.

این مسئول با اشاره به اقتدار و عظمت انقلاب اسلامی در منطقه و جهان تاکید کرد: امروز اعتلای پرچم پرافتخار جمهوری اسلامی در دنیا، مرهون خون پاک و مطهر شهیدانی است که با حرکت در مسیر ولایت تا پای جان در مقابل مستکبران ایستادند و نقش ماندگاری را از جوانمردی خود در  تاریخ به یادگار گذاشتند، ارزشمندی و قرب مقام شهیدان به سبب وارستگی آنان و معامله همه هستی خود با خدا بود و این اوج کمال را در کلام و وصیتنامه آنان می‌توان دید.

رحیم پور در پایان با بیان اینکه به طور یقین خون پاک شهیدان، انقلاب و اسلام را بیمه کرده است، خاطرنشان کرد: علاقمندان می‌توانند جهت دریافت تصویر و زندگینامه سردار شهید محمد ناصر اشتری به کانال روشنا استان زنجان به آدرس https://rubika.ir/roshana_zanjan مراجعه کنند.

گفتنی است که سردار شهید محمد‌ناصر اشتری «شهید شاخص استان زنجان در سال 1402» متولد دوم خرداد سال ۱۳۴۱‏ در شهرستان «زنجان» بوده و ششم فروردین سال ۱۳۶۴‏ با سمت فرمانده تیپ ۲ ‏لشکر ۳۱ ‏عاشورا، در شرق رود دجله عراق به فیض شهادت نائل آمده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر