logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۱۱
[ شناسه خبر : ۲۹۶۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان خبر داد:

تشدید نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد خام دامی تا پایان ماه رمضان

تشدید-نظارت-بهداشتی-بر-مراکز-عرضه-مواد-خام-دامی-تا-پایان-ماه-رمضان
مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه نظارت بهداشتی بر مراکز عرضه مواد خام دامی تا پایان ماه رمضان در استان ادامه دارد گفت: عرضه فراورده‌های ناسالم خط قرمز دامپزشکی است و با متخلفان برخورد می‌شود.

به گزارش موج رسا; محمد باقر حاج کاظمی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه حفظ سلامت فراورده‌های خام دامی از جمله یکی از مهم‌ترین اقداماتی است که باید توسط دامپزشکی انجام شود، اظهار داشت: در صورتی که فراورده ناسالم در بازار عرضه شود با متخلفان برخورد انجام می‌شود و افراد به مراجع قضایی برای تشکیل پرونده معرفی می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح نظارت و کنترل فراورده‌های خام دامی از ۱۳ اسفند ماه آغاز شده و تا پایان ماه مبارک رمضان در زنجان ادامه داد، افزود: این طرح در راستای ارتقا ایمنی مواد خام دامی و ارتقا کیفیت در حال انجام است.

مدیر‌کل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه افزایش بهداشت مواد غذایی و تامین امنیت آن یکی از مهم‌ترین اهداف دامپزشکی است، گفت: در همین راستا دامپزشکی اقداماتی را آغاز کرده است.

وی با اذعان به اینکه مردم در صورت مشاهده هر گونه تخلف در مراکز عرضه، کشتارگاه و ... می‌توانند مراتب را با سامانه ۱۵۱۲ در میان بگذارند، خاطر‌نشان کرد: کارشناسان در کوتاه‌ترین زمان به تخلفات رسیدگی می‌کنند.

حاج‌کاظمی تصریح کرد: در راستای بازرسی واحد‌های عرضه مواد خام دامی کشیک‌های سیار و ثابت در نظر گرفته است. با این حال تاکید بر همشهریان این است تا گوشت و سایر فراورده‌های دامی را از مراکز مجاز خریداری نمایند.

وی تاکید کرد: مردم در هنگام خرید فراورده‌ای گوشتی به تاریخ تولید، انقضا، محل تولید، شرایط نگهداری و کد پروانه بهره‌برداری توجه داشته باشند.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر