logo
امروز : جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۴:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۹۶۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان خبر داد:

استقبال خوب گردشگران نوروزی از صنایع‌دستی شهر جهانی ملیله

استقبال-خوب-گردشگران-نوروزی-از-صنایع‌دستی-شهر-جهانی-ملیله-
معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان از استقبال خوب گردشگران نوروزی از صنایع‌دستی زنجان، شهر جهانی ملیله خبرداد.

به گزارش موج رسا; الناز خدایی فرد در جمع خبرنگاران با اشاره به استقبال خوب گردشگران نوروزی از شهر جهانی ملیله، اظهار داشت: پرفروش‌ترین صنایع‌دستی زنجان صنایعی مانند ملیله، مس، چاقو، گلیم است که جزء بهترین سوغات زنجان شناخته می‌‌شوند و اغلب مسافرین در سفر به استان اقدام به خرید این صنایع‌دستی می‌کنند. در کنار آثار باستانی مغازه‌ها و نمایشگاه‌های فروش صنایع‌دستی راه‌اندازی شده است که گردشگران نوروزی می‌توانند از آن بازدید و خرید داشته باشند.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان افزود: تاکنون نمایشگاه‌های صنایع‌دستی دایر شده در کنار جاذبه‌های گردشگری استان توانسته است گردشگران زیادی را به خود جذب کند.

وی تصریح کرد: صنایع‌دستی زنجان علاوه بر اینکه منطبق بااستاندارد‌های جهانی است هزینه کردن در این زمینه موجب کمک به اشتغال بومی و ترغیب هنرمندان و صنعتگران برای تولیدات بیشتر صنایع‌دستی است.

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی استان زنجان درباره شهر جهانی ملیله افزود: ملیله، هنر ظریف و اصیلی زنجان است که با ذوق و صبر هنرمندان همچنان در این دیار زنده است و باعث شده که این شهربه عنوان شهر جهانی ملیله به ثبت رسیده‌است ملیله زنجان معروف‌ترین و اصیل‌ترین صنایع‌دستی این استان است که هنرمندان زیادی به‌ویژه در شهر زنجان به این حرفه مشغول هستند.

خدایی فرد خاطرنشان کرد: برپایی نمایشگاه‌های صنایع‌دستی، ورکشاپ ملیله، برپایی جشن‌های محلی و... از‌جمله اقداماتی است که برای استقبال از می‌همانان نوروزی در این شهرستان انجام گرفته‌است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر