logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۴۱
[ شناسه خبر : ۲۹۶۵۰ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
مجری طرح و مدیر اجرایی تور رایگان گردشگری زنگان یوردو در گفت‌و‌گو با موج‌رسا:

تور رایگان گردشگری "زنگان یوردو" تا ششم فروردین در شهر زنجان دایر است

تور-رایگان-گردشگری-"زنگان-یوردو"-تا-ششم-فروردین-در-شهر-زنجان-دایر-است
مجری طرح و مدیر اجرایی تور رایگان گردشگری زنگان یوردو با اشاره به اینکه این تور رایگان از ساعت ۴ تا ۷ عصر از میدان بسیج زنجان آغاز می‌شود گفت: این تور تا ششم فروردین در شهر زنجان دایر است.

عاطفه جنتی در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه اولین تور گردشگری "زنگان یوردو" را از ماه رمضان سال ۱۳۹۷ با ۳۰ مسجد تاریخی آغاز کردم اظهار داشت: هدف اصلی آشنا کردن مردم بومی زنجان با بافت تاریخی شهر بود و این کار ایده‌ای برای همشهریان می‌شد تا بعد از ورود هر مسافر و گردشگر به زنجان در گوشه ذهن خود مکان‌های تاریخی زنجان را مرور و به گردشگران معرفی نماید.

وی با بیان اینکه اگر بومیان با مکان‌های تاریخی و گردشگری آشنایی بیشتری داشته باشند در معرفی و شناساندن مکان‌های تاریخی به گردشگران و مسافران کمک شایانی خواهند داشت، افزود: هدف ما نیز پیشرفت اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی از طریق مختلف همانند همین تور‌های گردشگری است.

مجری طرح و مدیر اجرایی تور رایگان گردشگری زنگان یوردو گفت: علت نامگذاری تور رایگان گردشگری به نام "زنگان یوردو-دیار زنجانی‌ها" به این دلیل است که مسافران و گردشگرانی که وارد زنجان می‌شوند و آشنایی با زبان ترکی ندارند حداقل دو کلمه این زبان را یاد بگیرند. با این حال این تور گردشگری رایگان با حمایت سازمان فرهنگی، اجتماعی، ورزشی شهرداری ترتیب داده شده و بنده مجری و طراح این طرح هستم. 

وی با اشاره به اینکه اجرای تور رایگان گردشگری "زنگان یوردو" از یکم تا ششم فروردین از ساعت ۴ تا ۷ عصر برگزار می‌شود، گفت: بازدید از موزه‌ها به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود اما در حال حاضر که ایام نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده است بازدید از مساجد تاریخی زنجان در دستور کار قرار دارد، هچنین موسیقی اصیل زنجان، نمایش دیرینه حاجی فیروز و تکم‌چی نیز برای گردشگران به اجرا گذاشته می‌شود.

جنتی با بیان اینکه هر کدام از نمایش‌های مذکور در فضای بوتیک هتل، سرای ملک و مقابل موزه مردان نمکی و رختشویخانه اجرا شده است، تصریح کرد: هزینه بازدید از تمام بناهایی که انجام می‌شود توسط سازمان فرهنگی و اجتماعی شهرداری و این طرح تامین شده است.

وی با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی برای تور رایگان زنگان یوردو در فضای مجازی و بنر‌های سطح شهر انجام شده است، گفت: علاقه‌مندان برای شرکت در این تور رایگان ساعت ۴ عصر در میدان بسیج ما را همراهی می‌کنند.

مجری طرح و مدیر اجرایی تور رایگان گردشگری زنگان یوردو با بیان اینکه خوشبختانه استقبال از طرح بالا است، گفت: روزانه ۵۰ نفر در این تور رایگان شرکت می‌کنند، حتی همین کار سبب شد تا در نوروز سال ۹۸ اتوبوس دو طبقه گردشگری برای مسافران نوروزی مهیا شود و توانستیم ۷۰۰ نفر از گردشگران را که صرفا قصد عبور از شهر زنجان را داشتند به مدت یک شب در شهر زنجان پذیرا باشیم که این امر خود توانست قدمی مثبت در راستای تبدیل کردن زنجان به مقصد گردشگری باشد.

وی تاکید کرد: یکی از اهداف اصلی بنده با اجرای این تور این است که قصد داریم زنجان را از مبدا به مقصد گردشگری تبدیل کنیم.

جنتی با اشاره به اینکه مکان‌های گردشگری برای معرفی توسط این تور به گردشگران روزانه در حال تغییر است، تصریح کرد: در چند روز مانده گردشگران را با مساجد تاریخی و سراهای شهر زنجان آشنا خواهیم کرد.

گفتنی است، عاطفه جنتی دانشجوی دکترای شهرسازی و از اساتید دانشگاه آزاد زنجان نیز می‌باشد.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر