logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۰۳
[ شناسه خبر : ۲۹۶۲۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با موج‌رسا:

شعار امسال در راستای شعار‌های قبلی و مطالبه دقیق رهبری از همگان است

شعار-امسال-در-راستای-شعار‌های-قبلی-و-مطالبه-دقیق-رهبری-از-همگان-است
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه تورم نقش اساسی در پسرفت اقتصاد و تولید دارد، گفت: بنابراین انتظار این است تا تمام مسئولان در بخش‌های مختلف و همین‌طور مردم خصوصا فعالان اقتصادی بخش خصوصی به موضوع تولید بیش از پیش توجه داشته باشند تا شاهد رشد و افزایش تولید در کشور و مهار تورم باشیم.

حجت‌الاسلام مهدی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مهمترین عنصر پیشران اقتصادی در کشور در سال‌های گذشته موضوع تولید است که مد نظر مقام معظم رهبری قرار دارد، اظهار داشت: بنابراین انتظار این است تا تمام مسئولان در بخش‌های مختلف و همین‌طور مردم خصوصا فعالان اقتصادی بخش خصوصی به موضوع تولید بیش از پیش توجه داشته باشند تا شاهد رشد تولید و افزایش تولید در کشور باشیم.

وی با بیان اینکه سال گذشته بحث مانع‌زدایی و پشتیبانی برای تحقق تولید مد نظر قرار داشت، افزود: امروز مهمترین مانع رشد صحیح اقتصادی و اینکه تولید بتواند به سرانجام خوب برسد، بحث تورم است. 

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اذعان به اینکه تورم نقش اساسی در پسرفت اقتصاد و تولید دارد، گفت: مخصوصا اقشار محروم جامعه و دهک‌های پایین زندگیشان با تورم بسیار سخت‌تر می‌گذرد و امیدواریم امسال شاهد این امر باشیم تا تمام ملت ایران، مسئولان کشور، مردم در بخش‌های مختلف دولتی، خصوصی، تعاونی‌ها شاهد کمترین تورم ممکن باشند، به لطف خداوند در این راستا نمایندگان در مجلس نیز پیگیری‌هایی را انجام خواهند داد تا تورم مهار شود. 

وی با تاکید بر اینکه شعار امسال مطالبه کاملا دقیق و صحیح مقام معظم رهبری از همگان است، گفت: این امر طبیعتا گاهی نیاز به اصلاح قانون‌ها خواهد داشت که تکلیف نمایندگان در مجلس است. با این حال نظارت‌های جدی باید در مجلس انجام دهیم هرچند که قوانین جدی نیز لازم به وضع خواهد داشت که این موضوعات جزو تکلیف نمایندگان در مجلس است که از بعد تقنین و نظارت شعار سال را مورد توجه جدی قرار دهیم.

حجت‌الاسلام باقری با اشاره به اینکه امیدواریم امسال سالی همراه با گشایش اقتصادی باشد، تصریح کرد: شعار امسال نیز در راستای شعار‌های سال‌های قبل است و طبیعتا همان مسیر‌های قبلی باید با قوت و دقت بیشتری پیش برود.

شعار امسال، مکمل شعار سال‌های گذشته است

وی با بیان اینکه شعار امسال مکمل شعار‌های سال قبل است، گفت: برای مثال در بحث مانع‌زدایی؛ امروز تورم یکی از موانع اصلی است که اگر همه در بحث رشد تولید و مهار تورم همراه باشند، طبیعتا نتیجه اقتصادی بهتر برای مردم و کشور خواهد داشت.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در ابتدای مجلس این مطالبه حضرت آقا را شاهد بودیم که از مجلس انتظار داشتند موضوع اقتصاد و فرهنگ به طور جدی توسط مجلس پیگیری شود.

رشد اقتصادی، بدون رشد فرهنگی محقق نمی‌شود

وی با اشاره به اینکه اگر تلقی کنیم رشد اقتصادی و تولید بدون رشد فرهنگی محقق خواهد شد این قطعا خطا است، ابراز داشت: مفهوم این شعار‌ها این نیست که به موضوعات دیگر توجه نشود بلکه تمام لوازمات مربوط به آن نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

حجت‌الاسلام باقری گفت: موضوع مهم‌ است که ما بتوانیم فرهنگ غنی خودمان را تعالی بدهیم و آن‌ها را حفظ کنیم و تا زمانی که فعالیت‌های اقتصادی و تلاش‌های اقتصادی را در بستر فرهنگ ایران اسلامی پیش نبریم قطعا نتیجه نخواهیم گرفت، چراکه نسخه‌های غیر الگوی اسلام در جاهای دیگر به شکست مواجه شده است. بنابراین باید مد نظر باشد که تمام موضوعات در راستای تعالی کشور پیگیری شود.

‌وی خاطر‌نشان کرد: موضوع جمعیت، تشکیل خانواده و جوانی آن بسیار مهم است. بنابراین باید فرهنگ ایرانی اسلامی مد نظر قرار داشته باشد تا بتوانیم همه موضوعات را هم تعالی دهیم.

انتهای پیام/

نظرات
[ نام : فاط ] [ ۰۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۱/۰۱ ]
چرت و پرت
فرم ارسال نظر