logo
امروز : سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ ساعت ۱۲:۱۰
[ شناسه خبر : ۲۹۵۹۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی خبر داد:

پیش‌بینی یک هزار میلیارد تومان اعتبار برای هر استان‌؛ در حساب پیشرفت و عدالت

پیش‌بینی-یک-هزار-میلیارد-تومان-اعتبار-برای-هر-استان‌؛-در-حساب-پیشرفت-و-عدالت
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حساب پیشرفت و عدالت برای رونق تولید در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: برای هر استان در حدود یک هزار میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری امروز در جلسه شورای اداری استان زنجان با اشاره به اینکه تمام تلاش دشمن، نشان دادن عدم کارایی کشور ایران در حل مسئله است، اظهار داشت: از سال ۹۰ تا سال ۱۴۰۰ رشد اقتصادی در کشور به صفر رسیده بود، اما در حال حاضر رشد اقتصادی کشور به پنج و نیم درصد رسیده است.

وی با اشاره به اینکه خودرو، مسکن با افت شدید عرضه و افزایش تقاضا مواج بود، گفت: نیاز به مسکن و خودرو تامین نشده بود و نباید انتظار داشت در طول یک سال اخیر تمام کمبود‌های ده ساله گذشته به یکباره جبران شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امسال سرمایه‌گذاری در بخش ماشین آلات ۲۵ درصد رشد داشته است، گفت: دلیل اینکه مردم چنین موفقیت‌هایی را چندان احساس نمی‌کنند به این موضوع برمی‌گردد که در سال‌های متوالی تورم بالای ۳۰ درصد داشتیم که جبران این امر در یک سال امکان پذیر نیست.

وی در ادامه با اشاره به ایجاد ظرفیتی جدید در بودجه در راستای دریافت بودجه بین بخشی توسط مدیران استانی تصریح کرد: مدیران برای دریافت این بودجه در استان اهتمام بالایی داشته باشند.

طاهری با بیان اینکه هدفمندی یارانه‌ها قرار بود در سه جا مورد استفاده قرار گیرد که بخشی از آن به حوزه تولید اختصاص داشت، عنوان کرد: این منابع هیچ وقت استفاده نشد تا اینکه دو سال قبل مورد استفاده قرار گرفت و برای سال ۱۴۰۰ عملکرد خوبی داشت و تا شهریور ۱۴۰۱ ادامه یافت.

وی با اشاره به اینکه سال قبل دولت ایده‌ای را برای تبصره ۱۸ با عنوان صندوق توسعه و عدالت پیشنهاد کرد و مجلس آن را تغییر داد و مدل ۱۴۰۰ را مبنا قرار داد گفت: بنا به دلایلی تا امروز یک ریال عملکرد نداشته و هیچ اتفاقی در زمینه‌های مختلف تولید اعم از کشاورزی، صنعت و خدمات اتفاق نیفتاده است.

وی با بیان اینکه امسال اعتبارات تبصره ۱۸ متفاوت در نظر گرفته شده است، افزود: باز بودن دست استانداران در زمینه اعتبارات تبصره ۱۸ جزو دغدغه رییس جمهور است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه حساب پیشرفت و عدالت در کشور راه‌اندازی شده است، گفت: برای هر استان در حدود یک همت یا به عبارتی "هزار میلیارد تومان" واریز خواهد شد.

وی با تاکید بر اینکه با همراهی استان‌ها در زمینه درامد‌های مالیاتی، مولدسازی و حقوق دولتی معادن می‌توان اتفاقات مثبتی را در حوزه رونق تولید و توسعه داشت، گفت: در صورتی که بتوانیم از محل اعتبارت تبصره ۱۸ و مواردی که ذکر شد ۳۰ هزار میلیارد تومان برای استان تامین مالی کنیم یقینا اثرات مثبت آن را در استان خواهیم دید.

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر