logo
امروز : جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۹
[ شناسه خبر : ۲۹۵۸۹ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
استاندار زنجان:

بودجه‌ هزینه‌ای و عمرانی استان زنجان برای سال ۱۴۰۲ افزایش یافت

بودجه‌-هزینه‌ای-و-عمرانی-استان-زنجان-برای-سال-۱۴۰۲-افزایش-یافت-
استاندار زنجان با بیان اینکه بودجه هزینه‌ای حدود ۴۰ درصد و عمرانی استان ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است گفت: قرار دادن ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف درآمد هزینه حاصل از فروش پسماند، افزایش درآمد استان از محل مالیات بر ارزش افزوده نیز در سال جاری انجام شد.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در جلسه شورای اداری استان با اشاره به اینکه دولت تسهیلگر گره گشا و پشتیبان است، اظهار داشت: در استان اقدامات مهم و مختلفی در طول یک سال اخیر انجام شده است و هر چند برخی پروژه‌ها فعلا تکمیل نشده و در ماه‌های آینده نهایی خواهند شد.

وی با بیان اینکه در بحث سرمایه‌گذاری و حرکت برنامه‌ریزی شده و سیستماتیک اقداماتی همچون تهیه اطلس سرمایه‌گذاری استان، سامانه پنجره واحد، مرکز سرمایه‌گذاری استان و سرمایه‌گذاری خارجی انجام شده است، افزود: در خصوص منطقه ویژه اقتصادی استان سازمان عامل انتخاب شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه در حوزه آب در استان با سفر وزیر نیرو اتفاقات خوبی رخ داد، گفت: توافقات در مورد کنترل اب‌های سطحی، مطالعه سد‌های اشراق، زرین رود، کلوچ و استحصال آب انجام شده است.

وی با بیان اینکه نهضت آبرساني به روستاها با کمک سپاه انصارالمهدی(عج) اغاز شده و در این راستا ۵۷ روستا دارای پیشرفت فیزیکی بالا هستند، اذعان کرد: تلاش برای تکمیل دو سد بزرگ استان تا پایان سال ۱۴۰۳ انجام می‌شود و تسهیلات ماده ۵۴ در حال پرداخت است.

افشارچی با بیان اینکه در راستای توسعه زیست بوم دانش‌بنیان ساختمان و زمین ۱۶ هکتاری اختصاص داده شده است، خاطر نشان کرد: تامین مالی ۱۵ میلیارد تومان کمک فنی و اعتباری از محل بودجه ۱۴۰۱ برای صندوق انجام شده است.

وی به انتقال پسماند اشاره کرد و گفت: انتقال مدیریت به شورای معادن استان واگذار شده، ردیف درآمد، هزینه ۲۰۰ میلیارد تومانی در بودجه سال ۱۴۰۲ انجام و اسناد مزایده ۲۲ اسفند بارگذاری شده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه استان زنجان با ۱۷ هزار واحد مسکن در حال ساخت است و فعلا رتبه اول با شاخص‌های وزارت راه را دارد، خاطر‌نشان کرد: تحویل تدریجی از انتهای بهار آغاز خواهد شد، با این وجود مکاتبات جهت افزایش تسهیلات در شورای پول و اعتبار مطرح شده است.

وی با بیان اینکه تلاش در گشودن گره‌های چند ساله، همچون سرجین بافت، پتروشیمی، پایانه صادراتی و محصولات کشاورزی، احیا و راه اندازی مجدد ۳۴ واحد تولیدی انجام شده است، گفت: در زمینه شهرک صنعتی نیز ۲۰۰ هکتار به شهرک صنعتی علی‌آباد اضافه شده، در زمینه بارانداز راه‌آهن عملیات در حال انجام است و ۹ کیلومتر جهت اتصال شهرک به شبکه حمل و نقل ریلی انجام شده است.

افشارچی با اشاره به بودجه و درآمدهای استان که نسبت به استان‌های دیگر افزایش دارد گفت: بودجه هزینه‌ای حدود ۴۰ درصد و عمرانی استان ۴۵ درصد در سال ۱۴۰۲ افزایش یافته است با این حال قرار دادن ۲۰۰ میلیارد تومان ردیف درآمد هزینه حاصل از فروش پسماند، افزایش درامد استان از محل مالیات بر ارزش افزوده رقم خورده است.

وی با اشاره به تامین اعتبار ۱۶۰۰ میلیارد برای شهرداری و دهیاری‌های استان از محل مالیات مردم، گفت: مشارکت ۷۵ درصدی در نوسازی و حمل و نقل شهری بیش از ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، ون و مینی‌بوس و نردبان اتش‌نشانی خریداری شده است.

استاندار زنجان با اشاره به پروژه‌های نیمه تمام نیز گفت: موزه دفاع دفاع مقدس، پروژه توانبخشی از جمله این پروژه‌هاست که جزو پروژه‌های سفر می‌باشد با این حال یکی از پروژه‌ها نیز پروژه راه‌اهن است که ۳۴ کیلومتر زیر سازی شده منتظر ریل‌گذاری است و تلاش در گشودن گره حدود ۱۵ کیلومتر تا تاکستان نیز در حال انجام است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر