logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۱۹
[ شناسه خبر : ۲۹۵۸۵ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 3 دقیقه ]
رئیس اداره کنترل و نظارت برعملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان خبرداد

افزایش حجم ترافیک در آزاد راه‌های استان زنجان

افزایش-حجم-ترافیک-در-آزاد-راه‌های-استان-زنجان
رئیس اداره کنترل و نظارت برعملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان از افزایش حجم ترافیک در آزاد راه‌های استان زنجان خبرداد و گفت: اکیپ‌های کنترل محسوس و نامحسوس در محورهای مواصلاتی زنجان مستقر شدند.

مهدی میناخانی در گفت‌وگو با موج رسا; با بیان اینکه تردد در جاده‌ها نسبت به روزهای گذشته بیشتر شده است اظهار کرد: با توجه به اینکه تعطیلات نوروزی نزدیک است و با در نظر گرفتن شرایط خاص ایام نوروز تقارن داشتن با ماه مبارک رمضان پیش‌بینی‌هایی در زمینه مسافرت‌ها و سفرهای نوروزی در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مسافرت‌های نوروزی زودتر از روال معمول در جاده‌ها شروع شده و نسبت به روزهای قبل حجم ترافیک‌ها در جاده‌ها افزایش یافته است.

 

رئیس اداره کنترل و نظارت برعملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان عنوان کرد: از شروع طرح نوروزی 2 فقره تصادف و دو نفر فوتی تا به امروز در محورهای زنجان گزارش شده است.

وی افزود: با توجه به مسیرهای حادثه خیر استان زنجان که بیشترین تصادفات مربوطه در محور آزاد راه زنجان_ تبریز و زنجان_ قزوین به وقوع می‌پیوندد و لازم به ذکر است دو فقره تصادف که منجر به فوت سرنشینان خودرو شد در این محورها بود.

میناخانی با بیان اینکه برنامه‌هایی برای کاهش حجم ترافیک در جادها در نظر گرفته شده است و همه عوامل پلیس راه در مسیرها مجهز وآماده باش هستند ابراز کرد: همه در سطح جاده‌ها حضور فعال دارند که این برنامه‌ها از 23 اسفند ماه شروع و تا پایان 15 فروردین ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: همه عوامل مربوطه پلیس راه استان زنجان با کنترل مسیرهای جاده‌ها به صورت محسوس و نامحسوس به منظور کاهش تصادفات و ترافیک در مسیرها در سطح جاده‌ها حضور فعال خواهند داشت.

رئیس اداره کنترل و نظارت برعملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان اضافه کرد: در کنار پلیس راه استان زنجان به منظور کاهش تصادفات جاده‌های دستگاه‌های زیربط زیادی فعالیت می‌کنند از جمله اداره راهداری حمل و نقل جاده‌ای، هلال احمر، اورژانس و سایر ادارات دیگر همانند صدا و سیمای استان زنجان در بحث فرهنگ سازی اقدامات مفید و موثر را انجام می‌دهد.

وی افزود: پلیس راه استان زنجان از بعد فرهنگ سازی اقدام به نصب بنر‌های مختلف در سراسر مسیر‌های مختلف انجام داده است.

میناخانی اذعان کرد: با توجه به تقارن ماه رمضان با ایام نوروز موکب‌هایی در عوارضی‌ها به منظور جلوگیری از خستگی ناشی از رانندگی و خواب آلودگی رانندگان برای افطار و سحری رانندگان و استراحت جزئی در مسیر‌ها در نظر گرفته شده است.

وی افزود: پویشی مبنی بر سه جایگاه خدمات آزاد راه زنجان- قزوین و جایگاه خدماتی پاسارگاد غزال لاین شمالی و جنوبی با عنوان پویش همراهان سفر ایمن در زنجان برگزار خواهد شد.

رئیس اداره کنترل و نظارت برعملیات جاده‌ای پلیس راه استان زنجان اضافه کرد: هدف اصلی از ایجاد برنامه مذکور ایجاد محیط شاد، مفرح و جذاب به منظور کاهش تصادفات ناشی از خستگی برای رانندگان در مسیر است.

وی افزود: در بحث سرعت مصوبه‌ای در کمیسیون ایمنی کشور ابلاغ شده است که از 24 اسفند تا 15 فروردین در آزاد راه‌ها و بزرگراه‌ها سرعت مجاز وسایل نقلیه 10 کیلومتر کاهش پیدا کرده است.

میناخانی تاکید کرد: سرعت زیاد در آزاد راه‌ها که منجر به تصادفات و گاها مرگ افراد می‌شود ناشی از خستگی و خواب آلودگی راننده در مسیر است.

وی در پایان خاطر نشان کرد: به دلیل اینکه مسیرها یکنواخت است سرعت بالا باعث کاهش تمرکز راننده در نتیجه منجر به تصادف در جاده می‌شود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر