logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۴۰
[ شناسه خبر : ۲۹۵۷۳ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
امام جمعه زنجان:

آمریکا دشمن مشترک ایران و عربستان است

آمریکا-دشمن-مشترک-ایران-و-عربستان-است
امام جمعه زنجان با اشاره به توافق و مذاکره بین ایران و عربستان با واسطه‌گری چین گفت: یکی از نقاط مشترک بین ایران و چین داشتن دشمن مشترک است.

به گزارش موج رسا; آیت‌الله علی خاتمی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه زنجان با اشاره به ۲۹ اسفند ماه روز ملی شدن صنعت نفت، اظهار داشت: پیدایش نفت در کشورمان به زمان محمد‌علی قاجار باز می‌گردد که در این دوران انگلیسی‌ها فروش نفت را انجام و پول را به کشومان باز می‌گرداندند که در نهایت با اگاهی و بیداری مردم و زحمت علما این امر از دست انگلیس خارج شد.

وی با اشاره به اینکه در پایان سال قرار داریم و نباید در این ایام کمک به هم نوع فراموش شود، افزود: در صورتی که اطلاعاتی از فرد نیازمند نداریم می‌توانیم از طریق بهزیستی و کمیته امداد کمک‌هایمان را به افراد نیازمند ارایه دهیم.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه بهار طبیعت با ماه مبارک رمضان مقارن شده است، گفت: ماه رمضان ماه برکت و رحمت است و خداوند در این ماه همگان را به مهمانی و ضیافت الهی دعوت کرده است. 

وی در ادامه با اشاره به توافق و مذاکره بین ایران و عربستان با واسطه‌گری چین گفت: سعودی‌ها متوجه شده‌اند که آمریکا‌ها در همه حال در حال سو استفاده از آنان هستند و از سویی دیگر چین نیز اقتدار آمریکا را سدی در برابر منافع خود می‌داند.

آیت‌الله خاتمی با اشاره به اینکه یکی از نقاط مشترک بین ایران و عربستان داشتن دشمن مشترک است، تصریح کرد: مشترکات بین این دو کشور فراوان است و با این حال مصلحت کشور در تصمیمی که گرفته شده، بوده است.

وی بیان کرد: ایران با حفظ اقتدار، عزت، حکمت و مصلحت با کشور‌های همسایه خود در ارتباط است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در ارتباط با شرکت‌های دانش‌بنیان و فناورانه اقدامات موثری انجام شده است، گفت: ۸ هزارو ۱۷۰ شرکت دانش‌بنیان در حوزه‌های مختلف وجود دارد. 

وی با بیان اینکه ۱۱۸ شرکت دانش‌بنیان نوع یک و ۹۷۳ شرکت نوع سه است، خاطر نشان کرد: خوشبختانه با وجود چنین شرکت‌هایی قدم‌های موثر و مفیدی در حوزه دانش‌بنیان برداشته شده است.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر