logo
امروز : سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۵:۳۰
[ شناسه خبر : ۲۹۵۶۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 7 دقیقه ]
آنچه در نشست خبری استاندار زنجان گذشت:

بازداشت افرادی مرتبط با مسمومیت دانش آموزان مدارس استان زنجان

بازداشت-افرادی-مرتبط-با-مسمومیت-دانش-آموزان-مدارس-استان-زنجان
موضوعات مختلفی همچون رسیدن به رشد اقتصادی ۸.۷ درصدی در زنجان، گرانی مسکن و علت الحاق محدوده جدید به شهر، دخالت نمایندگان در غزل و نصب مدیران، دستگیری بازداشت‌شدگان عامل ایجاد مسمومیت در مدارس، بازگشت مالیات کارخانجات بزرگ به استان در نشست خبری استاندار زنجان مورد سوال و پاسخ افشارچی قرار گرفت.

به گزارش موج رسا; محسن افشارچی امروز در نشست خبری با خبرنگاران استان، در پاسخ به سوالی مبنی بر رسیدن به رشد ۸.۷ درصدی اقتصاد استان اظهار داشت: مهم این بود که ما برنامه ریزی را انجام دادیم و موفقیت ما نیاز به زمان و محاسبات دقیق دارد و سال آینده رشد استان زنجان مشخص خواهد شد.

وی افزود: در این مسیر کلیات حرکتی باید برنامه دار پیش رود با این وجود برای اینکه بتوانیم سرمایه‌گذار جذب کنیم موفقیت‌هایی داشته‌ایم.

 با همراهی چینی‌ها یک صنعت بزرگ در استان زنجان راه‌اندازی می‌شود

استاندار زنجان با بیان اینکه کار دولت ایجاد زیرساخت است، گفت: در حال رایزنی هستیم، و در این راستا جواز تاسیس صنایع بزرگ را در استان گرفته‌ایم و با همکاری چینی‌ها یک صنعت بزرگ را کلید خواهیم زد.

افشارچی در خصوص سوالی مبنی بر پرواز زائران حج از زنجان اذعان کرد: با تلاشی که سال گذشته انجام شد پرواز حجاج زنجانی از فرودگاه زنجان شکل گرفت و امیدواریم امسال نیز این اتفاق بیفتد ضمن اینکه برنامه دیگری نیز برای فرودگاه زنجان داریم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر بازگشت مالیات به استان، اذعان کرد: طبق آخرین موافقت انجام شده یک شرکت تهیه تولید که متولی معدن انگوران است مقرر شده تا مالیات را به استان وارد کند.

استاندار زنجان در پاسخ به سوالی پیرامون اشتغال و تولید ایجاد شده در طول یک سال گذشته در استان و وضعیت اقتصاد وابسته به دانش‌بنیان خاطر نشان کرد: در ایام دهه فجر امسال طبق برنامه هر روز یک پروژه تولیدی افتتاح می‌شد.

 زنجان در حوزه دانش بنیان پیشرو نیست

وی در ادامه با بیان اینکه زنجان متاسفانه در حوزه دانش‌بنیان پیشرو نبوده است، گفت: اما معظل صندوق حل شده، یک محدوده زمین ۱۶.۵ هکتاری برای پارک در نظر گرفته شده ولی با وجودی که کاستی‌ها بوده اما تعداد شرکت‌های فعال بیشتر شده است.

افشارچی با اذعان به اینکه با پارک فاوا تعامل بالاتر رفته و تلاش برای مثبت شدن شاخص‌ها است، گفت: بر روی موارد متعدد توافق شده و سعی شده تا صحبت‌های حضرت آقا را در حوزه دانش بنیان بالاتر ببریم.

وی با بیان اینکه اشتغال تابع و وابسته به تولید و اقتصاد دانش بنیان است، گفت: استان زنجان در برخی شاخص‌ها در رتبه اول قرار دارد، یکی از دلایل این است که استان زنجان در مسکن ملی پیشرو شده که در میزان اشتغال تاثیر مثبت داشته است. با این حال در سه ماه آینده سه کارخانه بزرگ در استان راه اندازی خواهد شد که موثر بر اشتغالزایی خواهد بود.

افشارچی در پاسخ به موضوعی مبنی بر جذب تعدادی از نخبگان علمی در دستگاه‌ها تاکید کرد: باید نگاه تصحیح شود و باید از ذهن بیرون رانده شود که نخبگان باید حتما جذب دستگاه‌های دولتی شوند.

وی در ادامه در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا عملکرد برخی از مدیران مورد تایید استاندار نبوده اما با دخالت نمایندگان نتوانسته عامل جابه‌جایی مدیران کم کار شود، گفت: از برخی مدیران راضی هستیم و از برخی راضی نیستیم با این وجود تحت هیچ فشاری مدیری را جا به جا و عزل نمی‌کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه استان زنجان در پایان بهمن ماه طبق آمار اعلام شده، به لحاظ تورم استان ۲۹ کشور است، در ادامه گفت: وقتی کمبود زمین در محدوده الحاق شده داریم نتیجه سبب گرانی زمین و مسکن شده است که برای حل مشکل زمین به محدوده شهر اضافه شده است با این وجود خبری خوش به مردم در حوزه شهرسازی خواهیم داد تا سبب پایین آمدن قیمت شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه اگر زمینی به محدوده شهر اضافه نشود سبب دلال بازی بیشتر و گرانی بیشتر خواهد شد، بیان کرد: ۱۰۰۰ هکتار زمینی که مقرر است به زنجان اضافه شود ۷۰ به ۳۰ خواهد بود به طوری که ۷۰ درصد برای مشاعات به کار خواهد رفت. با این حال یک زمین ۱۰۶ هکتاری و یک زمین ۱۶۰ هکتاری نیز به محدوده شهر افزوده می‌شود. 

در خصوص کشته شدن دو نفر در بیمارستان بهشتی زنجان کم کاری شده است

استاندار زنجان در پاسخ به سوال موج‌رسا مبنی بر اینکه علت کشته شدن دو نفر در بیمارستان بهشتی زنجان و اینکه نتیجه بررسی‌ها به کجا رسیده و اینکه چرا دستگاهی پاسخگو نیست، گفت: این بیمارستان مربوط به بیماران روانی است و باید در بیمارستان مراقبت‌هایی انجام میشده که متاسفانه انجام نشده و با قصور شکل گرفته این اتفاق رخ داده است، با این حال باید دادستان استان و قوه قصاییه پاسخگوی این سوال باشند و تا زمانی که نتیجه نهایی نشده باشد بنده نمی‌توانم پاسخگو باشم.

 پیرامون مسمومیت دانش‌آموزان زنجانی در مدارس؛ بازداشتی داریم

وی در پاسخ به سوال دیگر موج‌رسا مبنی بر مسمومیت دانش‌آموزان در استان و شناسایی افراد متخلف در این موضوع گفت: مسمومیت دانش‌آموزان در زنجان دو روز بود، اما واقعیت این است که ما نیز هنوز از مسئله دقیق اطلاع نداریم، این امر علت‌های متفاوتی در کل کشور داشته است و در برخی مدارس به دلیل دشمنی یک اقداماتی انجام شده است اما گاها نیز خرابکاری نبوده و شیطنت دانش آموزی بوده است.

افشارچی بیان کرد: در یکی از مدارس استان دانش‌آموزی نفتالین را وارد مدرسه کرده بود که این نوعی شیطنت محسوب می‌شود و نمیتوان کاری کرد. با این حال موردی بوده که شناسایی شده و دستگاه امنیتی و اطلاعاتی در حال تحقیقات در این راستا هستند و به محض نتیجه نهایی اطلاع‌رسانی انجام خواهد شد. با این حال بازداشتی وجود دارد اما تا زمانی که نتیجه نهایی نشود چیزی نمی‌توان گفت.

وی تاکید کرد: برخی وقت‌ها بسیار باید هوشیار بود و در این راستا رسانه‌ها باید بسیار بیشتر از مدیران هوشیار باشند، اتفاقاتی که در شش ماه گذشته رخ داده ایجاد اختلاف بین مردم و مسئولان بوده است.

استاندار زنجان با بیان اینکه ما درخواست داده‌ایم تا انجمن اولیا و مربیان پای کار بیایند و از اولیا کمک بگیریم گفت: اولیا به مدرسه بیایند و در کلاس‌ها بنشینند تا اگر احیانا چیزی از بیرون به داخل پرتاب شد متوجه باشند، با این وجود تمام نیروی انتظامی در روز دوم به صورت کاملا غیر محسوس کنار مدارس بودند با این شرایط، ما بهتر است در کنار کار حاکمیتی از مردم نیز کمک بگیرم، این کمک به آموزش و حاکمیت خواهد بود.

وی با تاکید بر اینکه اغلب موضوعات پیرامون بستری شدن دانش‌آموزان و بدحالی آنان شایعه بود گفت: اغلب دانش‌آموزان در همان روز‌ اول از بیمارستان ترخیص شدند. 

 عزل سرپرست استاندارد استان زنجان به دلیل تقابل با مدیر استاندارد کشوری انجام شد

استاندار زنجان در پاسخ به سوال دیگر موج‌رسا مبنی بر دخالت نمایندگان استان در انتخاب مدیران استانی بیان کرد: عزل و انتخاب مدیران استانی بر عهده استاندار نیست و این اتفاق توسط دستگاه‌های بالا دستی انجام می‌شود و عزل سرپرست استاندارد استان نیز به دلیل تقابل با مدیر استاندارد کشوری انجام شد و ربطی به موضوع دیگری نداشت.

وی در خصوص علت برکناری رئیس پارک علم و فناوری استان نیز خاطر نشان کرد: آقای آذر پیوند خود استعفا دادند.

استاندار زنجان در مورد تعداد کشته‌شدگان و بازداشتی‌های اعتراضات اخیر در استان زنجان گفت: ۳ نفر در این حوادث فوت کرداه‌اند و پرونده تعدادی از بازداشت‌شدگان نیز در مرحله بررسی قرار دارد.

 

                                     

 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر