logo
امروز : شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۲۰:۲۹
[ شناسه خبر : ۲۹۵۶۲ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 4 دقیقه ]
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی:

صادرات ریلی فرصتی برای افزایش صادرات زنجان به کشورهای هدف است

صادرات-ریلی-فرصتی-برای-افزایش-صادرات-زنجان-به-کشورهای-هدف-است
رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به بازار به برخی از کشورهای همسایه برای محصولات تولیدی ایران، گفت: بازار این کشورها فرصت هایی هستند که باید به بهترین نحو ممکن و با بالاترین ظرفیت ممکن صادرات محصولات ما را به همراه داشته باشد.

به گزارش موج رسا; مصطفی طاهری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی نیز با اشاره به اینکه سبد کالاهای صادراتی استان زنجان باید متنوع و در بخش هاییی چون حوزه دانش‌بنیان نیز دیده شود، خاطرنشان کرد: فعالان استان زنجان در حوزه  فناوری و دانش بنیان از جمله سرآمدان کشور هستند که این موضوع خود می تواند فرصتی برای افزایش صادرات باشد.

وی با اشاره به بازار به برخی از کشورهای همسایه برای محصولات تولیدی ایران، ابراز کرد: بازار این کشورها فرصت هایی هستند که باید به بهترین نحو ممکن و با بالاترین ظرفیت ممکن صادرات محصولات ما را به همراه داشته باشد.

رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه کشورهایی چون روسیه نیز یک ظرفیت و فرصت ویژه برای افزایش صادرات ایران محسوب می شود، ابراز کرد: برخی از قطعه ها و کالا ها که در کشور ما تولید می شود به ویژه در کشور روسیه مورد نیاز بوده و از این طریق می توان در افزایش اقلام صادراتی از ایران حرکت کرد.

طاهری با بیان اینکه حوزه لجستیک و حمل و نقل از نیازهای اصلی حوزه صادرات می باشد که باید به آن توجه جدی کرد، گفت: در شمال کشور در حوزه حمل و نقل صادراتی کمبود هایی وجود دارد که باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

وی استفاده از ظرفیت های ریلی برای صادرات را مهم و فرصت مطلوبی خواند و گفت: تکمیل برخی از مسیرهای ریلی به کشورهای همسایه می تواند در توسعه صادرات استان زنجان و ایران نقش موثری را ایفا نماید.

در ادامه این جلسه اعضای هیأت رئیسه اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان نیز به بیان دیدگاه ها و دغدغه های خود در حوزه صادرات و مشکلات موجود پرداختند که برخی از این موارد در جلسه مورد اهتمام و پیگیری رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی قرار گرفت و مقرر شد تا مشکلات به ترتیب اولویت از سوی اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان جمع بندی و ارائه شود تا به صورت جدی و عملیاتی مورد پیگیری و حل قرار گیرد.

اقلام جدید همچون کاغذ نیز به اقلام صادراتی اضافه شده است

در ادامه این جلسه مهدی رنگ رونا رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به برخی از اقلام صادراتی استان زنجان طی ادوار گذشته به کشورهای مختلف، اظهار کرد: محصولات مختلفی در سبد صادراتی استان زنجان قرار دارند که در بخش های مختلفی همچون معدن، صنعت و کشاورزی و ... می باشد.

وی با بیان اینکه شمش روی به عنوان یک محصول صادارتی به صورت سنتی در سبد صادرات استان زنجان وجود دارد، افزود: طی سالهای گذشته برخی از اقلام جدید همچون کاغذ نیز به اقلام صادراتی اضافه شده است، اما جای کار برای حضور محصولات دیگر نیز وجود داشته و جای کار برای افزایش صادارت وجود دارد.

رنگ رونا از لزوم تجاری‌سازی برخی از کالاها و محصولات و خدمات به ویژه در حوزه دانش‌بنیان برای صادرات صحبت به میان آورد و افزود: برخی از شرکت های حوزه دانش بنیان کار صادرات را آغاز کردند اما نیاز به آموزش های بیشتر برای برندسازی، بازارسازی و حضور در بازار کشورهای هدف صادرات دارند.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان با اشاره به لزوم استفاده از روش های حمل و نقل های مختلف در صادرات، گفت: حمل و نقل ریلی ظرفیتی است که به صورت کامل از آن استفاده نشده بود، سال های گذشته راه اندازی ایستگاه بین المللی بناب یکی از اقدامات مورد نظر برای توسعه صادرات استان زنجان بود که در حال حاضر نیز ادامه دارد.

رنگ رونا در ادامه با اشاره به برخی از مشکلات فعالان اقتصادی و صادرکنندگان در حوزه های مختلف به ویژه حوزه های مالیاتی، ابراز کرد: عوارض مالیاتی برای صادرات در بودجه سال آینده مشکلاتی را برای صادرکنندگان ایجاد خواهد کرد که این مشکلات موجب کاهش روند صادرات استان زنجان و همچنین در ادامه حذف از بازارهای صادراتی را با خود به همراه دارد.

رئیس اتحادیه صادرکنندگان استان زنجان در پایان صحبت های خود ابراز امیدواری کرد تا با همکاری همه مسئولان و دست اندرکاران مشکلات صادراتی به حداقل ممکن رسیده تا از این طریق شاهد افزایش صادرات از مبدا استان زنجان به کشورهای مختلف باشیم.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر