logo
امروز : پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۳
[ شناسه خبر : ۲۹۵۶ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 1 دقیقه ]
نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی:

مشکل آب روستاهای استان زنجان مدیریتی است/ ضرورت احداث سدهای معیشتی برای حل مشکل کمبود آب

مشکل-آب-روستاهای-استان-زنجان-مدیریتی-است-ضرورت-احداث-سدهای-معیشتی-برای-حل-مشکل-کمبود-آب

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: عدم مدیریت صحیح موجب شده تا مشکلات روستاهای استان زنجان در زمینه آب دو برابر شود.

علی وقف چی امروز در گفت و گو با خبرنگار موج رسا; اظهار داشت: سرکشی های متعددی به روستاهای استان زنجان شده و مشکلات آب این روستاها مورد بررسی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مشکل آب روستاهای استان بیشتر مدیریتی است تا کمبود آب در حوزه، خاطرنشان کرد: باید مسئولان به حل مشکلات آب در روستاها توجه کنند.

این نماینده خاطرنشان کرد: جای گذاری پمپ‌ آب و لوله‌کشی ناموزون در بسیاری از روستاهای  زنجان و طارم دیده می شود که این موضوع به مسئولان گزارش شده است.

وی با بیان اینکه در بسیاری از روستاهای شهرستان طارم این مشکل وجود دارد، ادامه داد: ضروری است مشکلات روستاییان هر چه سریعتر حل شود.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی  روستاییان را پیشتاز حل مشکل آب شرب روستاها عنوان کرد و گفت: برخی از روستاییان برای حل سریع‌تر مشکلات آب آشامیدنی،خود اقدام به حل این مشکل کردند.

وقف چی با بیان اینکه پیشنهاد می شود احداث سدهای معیشتی مورد توجه مسئولان قرار گیرد،گفت: با احداث این سدهای دو منظوره، بسیاری از مشکلات حل می شود.

وی افزود: در روستاهای شهرستان طارم وضعیت آب آشامیدنی مردم مطلوب نیست و ضروری است اقدامات لازم در این زمینه انجام گیرد.

گفتنی است، به گفته مسئولان 50 درصد از 484 روستای استان با مشکل کم آبی روبرو هستند.   تاکنون با اقدامات صورت گرفته در بسیاری از روستاها با تامین آب به وسیله تانکرهای آبرسانی از رسیدن کمبود آب به مرز بحرانی جلوگیری شده است.

همچنین در حال حاضر روستاهای شهرستان طارم با بحران شدید کم آبی در بخش کشاورزی مواجه هستند.//ن 

 

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر