logo
امروز : پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۶:۵۲
[ شناسه خبر : ۲۹۵۵۷ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]

دست فروشی ماهی تازه و منجمد در زنجان ممنوع شد

دست-فروشی-ماهی-تازه-و-منجمد-در-زنجان-ممنوع-شد
در حالی که عرضه ماهی به صورت دستفروشی یا غیر بهداشتی در معابر رواج دارد، سازمان دامپزشکی استان اعلام کرد: این گونه عرضه محصولات پروتئینی به ویژه ماهی و میگو که فسادپذیری و حساسیت بیشتری نسبت به بیماری‌های ویروسی و میکروبی دارند ممنوع است و مردم این محصولات را از دستفروشان نخرند.

به گزارش موج رسا; دستفروشی در خیابان‌ها برای عرضه کالاها و مایحتاج مردم به روش رایج برای فروشندگان و خریداران تبدیل شده است اما عرضه انواع مواد غذایی به ویژه محصولات پروتئینی مانند مرغ، گوشت قرمز، ماهی، میگو و ... به صورت غیر استاندارد و در شرایط غیر بهداشتی به هیچ وجه نمی‌تواند توجیه‌پذیر باشد چراکه این محصولات اگر در شرایط غیر بهداشتی عرضه شوند نه تنها تامین‌کننده امنیت غذایی مردم نیستند بلکه ناقل بیماری‌های بسیاری به مصرف‌کنندگان خواهند بود.

البته امروزه دیگر گوشت قرمز و مرغ در شرایط غیر بهداشتی و به صورت فله‌ای که در سال‌های دور معمول بوده عرضه نمی‌شوند.

در این راستا سازمان دامپزشکی استان اعلام کرد: این گونه عرضه محصولات پروتئینی به ویژه ماهی و میگو که فسادپذیری و حساسیت بیشتری نسبت به بیماری‌های ویروسی و میکروبی دارند ممنوع است و مردم این محصولات را از دستفروشان نخرند.

با این وجود محمد‌باقر حاج‌کاظمی، مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه دست فروشی ماهی تازه و منجمد در زنجان ممنوع است، گفت: هم استانی‌ها به منظور رعایت ضوابط بهداشتی و حفظ سلامت خود از خرید اینگونه ماهی‌ها خودداری کنند.

وی افزود: عرضه محصولات پروتئینی به ویژه ماهی و میگو که فسادپذیری بیشتری دارند ممنوع است و مردم این محصولات را از دستفروشان خریداری نکنند.

مدیرکل دامپزشکی استان زنجان با بیان اینکه دست‌فروشان نمی‌توانند امکانات مورد نیاز برای حمل و نقل و نگهداری ماهی‌های منجمد را فراهم کنند، اضافه کرد: با توجه به این موضوع، احتمال فساد ماهی به شدت افزایش می‌یابد و این موضوع گفت: با توجه به این موضوع، احتمال فساد ماهی به شدت افزایش می‌یابد و این موضوع می‌تواند سلامت شهروندان را به مخاطره بیاندازد.

وی تاکید کرد: علاوه بر این، گاهی ماهی برای اینکه به فروش برسد چند روز در بازار و معابر عمومی گردانده می‌شود و احتمال اینکه ماهی فاسد به دست مشتری برسد، بسیار بالا است.

 حاج‌کاظمی به همه شهروندان استان، توصیه کرد: با توجه به اینکه گوشت ماهی زود فاسد می‌شود شهروندان توصیه‌های بهداشتی را رعایت کرده و از خرید ماهی از افراد و فروشندگان دوره‌گرد و دست‌فروش که به صورت کاملا غیربهداشتی اقدام به عرضه این ماده غذایی می‌کنند، خودداری کنند.

وی خاطر نشان کرد: خرید مواد غذایی باید فقط از مراکز عرضه مجاز و با در نظر گرفتن برچسب حاوی اطلاعات سلامت محصول انجام شود و باید شهروندان دقت کنند خرید از دست فروش تحت هیچ شرایطی منطقی نیست.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر