logo
امروز : پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ ساعت ۱۳:۰۷
[ شناسه خبر : ۲۹۵۴ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 5 دقیقه ]
امام جمعه شهرستان ماهنشان:

حضرت معصومه س الگوی جامع سبک زندگی یک دختر ایرانی است/شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نماز جمعه است

حضرت-معصومه-س-الگوی-جامع-سبک-زندگی-یک-دختر-ایرانی-است-شناسنامه-عبادی،-سیاسی،-فرهنگی-و-اجتماعی-یک-منطقه-نماز-جمعه-است

امام جمعه شهرستان ماهنشان با بیان اینکه حضرت معصومه الگوی جامع سبک زندگی یک دختر ایرانی است، گفت:زنان و دخترانی که فرهنگ اسلامی، ایرانی را رها کرده و فرهنگ منحط غربی را برگزیده‌اند، شایستگی نخبه بودن و الگو بودن برای دختران ایرانی را ندارند.

به گزارش موج رسا; حجت الاسلام زاهدی پور در خطبه های نماز جمعه این هفته با گرامیداشت ۳ مرداد، ۱ ذیقعده سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت معصومه (س)‌ و روز دختر و آغاز دهه کرامت تأکید کرد: حضرت معصومه (س) الگوی بسیار مهمی در ارتباط با ولایتمداری  و ولایت‌پذیری است. تا جایی در این زمینه مقاومت نشان می‌دهند که جان خود را به خطر می‌اندازند. و بر همین اساس است که تنها امامزاده غیر معصوم زن است که از امام معصوم زیارتنامه مأثوره دارد. و زیارت او موجب وجوب بهشت بر زائر است. کجاست بدیل این الگو؟؟

*این الگوی بزرگ نیاز به الگوهای ساختگی را مرتفع ساخته است

وی با بیان اینکه این الگوی بزرگ نیاز به الگوهای ساختگی را مرتفع ساخته است، افزود: زنان و دخترانی که فرهنگ اسلامی، ایرانی را رها کرده و فرهنگ منحط غربی را برگزیده‌اند، شایستگی نخبه بودن و الگو بودن برای دختران ایرانی را ندارند. همه این‌ها مسئولیت سنگین مسئولان فرهنگی را در ارتباط با تبیین و ترویج سبک زندگی این بانوی بزرگ و کم‌نظیر حتی در بین اهل بیت علیهم السلام است.

*شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نماز جمعه است

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:  نماز جمعه ضمن آن که یک عبادت منحصر به فردی عبادی و سیاسی است، شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نیز محسوب می‌شود.

حجت الاسلام زاهدی پور  با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه اولین نماز جمعه بعد از انقلاب اسلامی، اظهار داشت: نماز جمعه به تعبیر امام راحل از عنایات خداوند متعال نسبت به ایران اسلامی است. این نماز تأمین‌کننده تقوا و زندگی دینی حقیقی است. در عظمت این نماز عبادی و سیاسی همین بس که؛اولاً فرمان تعطیلی همه فعالیت‌های دنیوی جهت حضور در این نماز داده می‌شود. این در حالی است که در نمازهای دیگر اگر چه چنین چیزی مطلوب است اما آیات قرآن صریحاً به آن نپرداخته است.

وی افزود:  ثانیاً برگزاری با جماعت به عنوان رکن صحت این نماز نشان از جایگاه اجتماعی مهم این نماز و از طرفی اهمیت اجتماع مسلمانان در کنار هم است.

خطیب جمعه ماهنشان گفت: ثالثاً  فعالیت دشمنان داخلی و خارجی در جهت تضعیف این نهاد مهم اجتماعی دینی شاهد دیگری بر اهمیت این فریضه عبادی و سیاسی است. سعی در کنار گذاشتن و حذف بعد سیاسی این نماز نیز از مصادیق تضعیف این نهاد دینی است که برخی شیاطین داخلی بر آن اقدام می‌کنند.

حجت الاسلام زاهدی اظهار داشت: نماز جمعه ضمن آن که یک عبادت منحصر به فردی عبادی و سیاسی است، شناسنامه عبادی، سیاسی، فرهنگی و اجتماعی یک منطقه نیز محسوب شده و شرط لازم برای ارتقای جایگاه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی یک منطقه نیز به حساب می‌آید.

*  کسانی که با استناد به اسناد وزارت خارجه آمریکا، آیت الله کاشانی را متهم کردند، یا ساده لوح هستند، یا معاند

وی  با اشاره به ۳۰ تیر ۲۶ شوال، سالروز بزرگداشت آیت الله کاشانی افزود: آیت الله کاشانی نقش مهمی در بصیرت‌افزایی وبیداری مردم ایران اسلامی داشت، قیام ۳۰ تیر به رهبری ایشان که خود ایشان هم در این قیام کفن پوشیدند، نشان از خوی استکبارستیزی ایشان است که امام راحل در چندین نوبت به آن شهادت داده‌اند.  در عظمت جایگاه آیت الله کاشانی همین بس که امام راحل مخالفان ایشان را مسلمان نمی‌دانند.

امام جمعه شهرستان ماهنشان گفت:  کسانی که با استناد به اسناد موهوم و ساختگی سعی در معرفی ایشان به عنوان یکی از عاملان کودتا علیه مصدق دارند، یا ساده لوح هستند و یا عالمانه و با نگاه عناد نسبت به علمای دین و بالمآل نسبت به انقلاب، این دیدگاه ها را ترویج می‌کنند.

حجت الاسلام زاهدی پور با اشاره به آغاز هفته حج، اظهارداشت: حج در نگاه قرآن شعار اسلام است و تضعیف کنندگان حج یا ساده لوح و بیسواد هستند و یا اعتقاد به حج نداشته و بلکه در مواردی عناد دارند. و در برخی موارد هم به بهانه‌های ناسیونالیستی و ملی‌گرایی به چنین جوی دامن می‌زنند. نه قرآن و نه ائمه اطهار اجازه نداده‌اند با بهانه‌های واهی حج تعطیل و یا حضور شیعیان در اطراف کعبه کمرنگ شود. همه این‌ها خواست دشمنان اسلام است.

وی  با اشاره به پنج  مرداد سالروز عملیات مرصاد افزود:  عملیات مرصاد یکی از مهم‌ترین علمیات‌های جنگ تحمیلی بود. چرا که این عملیات مهر بطلانی بر کلیه تحلیل‌های کینه‌ورزانه دشمن بود. در عین حال به دلیل اینکه آخرین عملیات بود، تا حدی مظلوم هم واقع شده است. به نظر می‌رسد باید تلاش بیشتری برای تبیین زوایای این عملیات صورت گیرد.

*رییس جمهور با انتخاب وزرا امانتدار خوبی برای رای و اعتماد مردم باشد

خطیب جمعه ماهنشان گفت: در روزهای آتی شاهد تحلیف و تنفیذ ریاست جمهوری خواهیم بود، انتظار این است که رئیس جمهور منتخب با دقت و حساسیت لازم نسبت به انتخاب وزرا، امانتدار خوبی برای رأی و اعتماد مردم باشد. چرا که در منطق دینی، مسئولیت‌ها امانت هستند. حضرت امیر (ع)‌ در نامه به اشعث بن قیس نوشت: «و ان عملک لیس لک بطعمۀ و لکنه فی عنقک  امانۀ و انت مسترعی لمن فوقک»  رئیس جمهور منتخب باید بدون توجه به خواست جناح‌ها و گروه‌ها، بهترین‌ها و صالح‌ترین و امین‌ترین‌ها را معرفی کند.

حجت الاسلام زاهدی پور اظهارداشت:  قرارداد با شرکت توتال اگر چه پیامدهای مثبت فنی، اقتصادی، سیاسی دارد، در عین حال به نظر می‌رسد اطلاع‌رسانی خوبی در این زمینه برای مردم صورت نگرفته است. اگر هم محرمانه بودن بخشی از قرارداد ممکن است به دلیل حفظ اسرار اطلاعات ظرفیت‌های اقتصادی و نفتی و گازی قابل توجیه باشد، اما محرمانه بودن تبیین پیامدهای این قرارداد قابل دفاع نیست.

وی افزود:  باید به مردم تبیین شود که آیا تضمین‌های لازم از طرف مقابل برای حفظ اسرار و اطلاعات مذکور تأمین شده است.؟ قطعاً اگر وزارت نفت به این شبهات پاسخ منطقی دهد، بسیاری از مشکلات حل خواهد شد.

منبع شمیم ماهنشان

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر