logo
امروز : چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ ساعت ۱۶:۰۹
[ شناسه خبر : ۲۹۵۰۱ ] [ مدت زمان تقریبی برای مطالعه : 2 دقیقه ]
مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان در گفتگو با موج رسا خبرداد:

اجرای طرح آرامش بهاری در 10 امامزاده و بقعه شاخص استان زنجان

اجرای-طرح-آرامش-بهاری-در-10-امامزاده-و-بقعه-شاخص-استان-زنجان-
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه 10 امامزاده و بقعه شاخص استان زنجان آماده اجرای طرح آرامش بهاری گفت: در طول اجرای این طرح 20 نفر مبلغ اعزامی و بومی در امامزادگان استقرار می‌یابند و به ارائه خدمات مشاوره‌ای و اجرای برنامه‌های مذهبی و فرهنگی می‌پردازند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی در گفت‌وگو با موج رسا; اظهار کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه اگرچه یک سازمان فرهنگی نیست اما هر ساله با طرح‌های مختلف به ارائه خدمات و برنامه‌های فرهنگی در امامزادگان و بقاع متبرکه می‌پردازد.

وی با بیان اینکه امسال نیز چون عید نوروز مقارن با ماه مبارک رمضان شده است طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی بصورت همزمان اجرا خواهد شد ادامه داد: امسال 10 امامزاده و بقعه شاخص استان میزبان مسافران نوروزی خواهد بود. 

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ابراز کرد: حسینیه اعظم، زینبیه اعظم، امامزاده سید ابراهیم، امامزاده محمد بن ابرهیم حاج سیران در شهرستان زنجان، امامزادگان هاشم و عوف و امامزاده جعفر(ع) شهر آببر در شهرستان طارم، بقعه حضرت قیدار نبی(ع) و امامزاده ابراهیم(ع) شهرستان خدابنده، امامزاده اسماعیل و امامزاده زیدالکبیر(ع) شهرستان ابهر از جمله این امامزادگان هستند که در طرح آرامش بهاری و ضیافت الهی در آنها اجرا خواهد شد. 

وی عنوان کرد: اجرای این طرح‌ها شامل برنامه‌های مختلف مذهبی و فرهنگی مثل اقامه نمازهای جماعت در اوقات سه گانه، بیان مسائل و احکام شرعی ، اجرای مراسم‌های مناسبتی مذهبی و فرهنگی مثل مراسم تحویل سال نو، دعا، مناجات و زیارت و برپایی خیمه معرفت با غرفه‌های مختلف مثل غرفه کودک و نوجوان، غرفه مشاوره مذهبی و دینی، غرفه عرضه محصولات فرهنگی خواهد بود.

حجت‌الاسلام کرمی ابراز کرد: همچنین بیش از 20 روحانی در این ایام در امامزادگان استقرار خواهند داشت و به فعالیت تبلیغی و فرهنگی خواهند پرداخت.  

وی خاطر نشان کرد: اجرای مراسم سالروز همه پرسی جمهوری اسلامی و اجرای طرح قرار دوازدهم و اهدای بسته‌های معیشتی به خانواده‌های کم بضاعت از محل درآمد موقوفات با نیات خیر و مساعدت، از دیگر برنامه‌های این طرح خواهد بود.

انتهای پیام/

فرم ارسال نظر